رهروان مکتب قرآنی شهید سلیمانی؛ از روستای قنات‌ملک تا کشورهای محور مقاومت + فیلم
کد خبر: 4111913
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
برنامه سومین کاروان قرآنی شهید سلیمانی

رهروان مکتب قرآنی شهید سلیمانی؛ از روستای قنات‌ملک تا کشورهای محور مقاومت + فیلم

برنامه‌های شاخص کاروان قرآنی حاج قاسم در سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی از فرهنگسرای بهمن تهران و روستای قنات‌ملک کرمان تا کشورهای محور مقاومت تشریح شد.

به گزارش ایکنا، اعزام کاروان قرآنی شهید سلیمانی به شهر‌های مختلف، جهت اجرای محافل انس با قرآن و شهدا و کارگاه تخصصی تلاوت یکی از برنامه‌هایی است که به‌مناسبت بزرگداشت سومین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به همّت جامعه قرآنی کشور با حضور چهره‌های قرآنی و قاریان مطرحی مانند احمد ابوالقاسمی، حمیدرضا احمدی‌وفا، سعید پرویزی، سیدمصطفی حسینی و مهدی غلام‌نژاد با اجرای مهدی صفری و حمید مجیدی‌مهر در حال برگزاری است.

اولین برنامه کاروان قرآنی ظهر شنبه ۱۰ دی‌ماه در شهرستان رابر، روستای قنات‌ملک، زادگاه شهید سلیمانی با شور خاصی برگزار شد. در همین روز تعدادی از مدیران و فعالان امور قرآنی و استادان و مدرسان قرآن در گلزار شهدای کرمان حضور یافتند و به روح شهید سلیمانی ادای احترام کردند.


بیشتر بخوانید؛

فیلم | تلاوت سید مصطفی حسینی در بیت‌الزهرا‌(س) کرمان

فیلم | تلاوت سعید پرویزی در بیت‌الزهرا‌(س)


برنامه بعدی این جمع، جلسه با قرآنیان استان کرمان با حضور حجت الاسلام علی‌اکبر علیدادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بود. شرکت در محفل انس با قرآن در محل بیت‌الزهرا(س) کرمان، پایان‌بخش برنامه‌های این روز بود.

در ادامه، کاروان قرآنی وارد اردکان شد و ظهر یکشنبه ۱۱ دی‌ماه در پادگان ولیعصر(عج) سپاه به اجرای برنامه پرداخت. بعد از این برنامه و در همین روز مسجد امیرالمؤمنین(ع) شهر اردکان از ساعت ۱۸ میزبان کاروان قرآنی شهید سلیمانی بود. کاروان قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی دوشنبه، ۱۲ دی‌ماه به استان یزد سفر کرده و در آستان امامزاده جعفر(ع) در ساعت ۱۲ محفل انس با قرآن و شهدا را اجرا کرد.

تشریح برنامه‌های شاخص کاروان قرآنی در سالروز شهادت سردار سلیمانی

این کاروان در روز سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه با حضور در شهرستان نایین استان اصفهان در آستان مقدس امامزاده سلطان سیدعلی(ع) به اجرای برنامه خواهد پرداخت. دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی‌شهر سه‌شنبه، ۱۳ دی‌ماه از نماز ظهر و عصر، مقصد بعدی کاروان قرآنی شهید سلیمانی است.

تشریح برنامه‌های شاخص کاروان قرآنی در سالروز شهادت سردار سلیمانی

در شامگاه ۱۳ دی‌ماه، یادمان شهدای نجف‌آباد و شهید محسن حججی از نماز مغرب و عشا، میزبان کاروان قرآنی شهید سلیمانی خواهد بود. این کاروان از نماز ظهر و عصر چهارشنبه ۱۴ دی ماه در مسجد جامع حاج کرامت شهر بروجن و از موعد نماز مغرب و عشا در امام‌زاده دو معصوم(ع) شهرکرد به اجرای برنامه خواهد پرداخت.


بیشتر ببینید؛

عکس | ادای احترام جامعه قرآنی به سردار دلها

عکس | محفل انس با قرآن در بیت‌الزهرا(س) حاج قاسم


کاروان قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی پنجشنبه، ۱۵ دی‌ماه در آران و بیدگل حضور خواهد داشت و ساعت ۱۲ در پایگاه موشکی ۸۴۰ ارتش این شهر به اجرای برنامه می‌پردازد. آخرین شهری که کاروان در آن حضور پیدا می‌کند، مشهد اردهال و آستان سلطان علی بن محمدباقر(ع) است که این برنامه نیز پنجشنبه ۱۵ دی‌ماه ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

تشریح برنامه‌های شاخص کاروان قرآنی در سالروز شهادت سردار سلیمانی

از دیگر محافل تدارک شده توسط جامعه قرآنی کشور می‌توان به این موارد اشاره کرد: یادواره «سوره‌های سرخ؛ شهدای قرآنی، یاران سلیمانی» که با حضور جمع کثیری از خانواده شهدای قرآنی و پیشکسوتان قرآنی کشور پنجشنبه ۸ دی ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، برگزاری محفل انس با قرآن و شهدا در حرم مطهر رضوی (رواق امام خمینی) دوشنبه ۱۲ دی ماه ساعت ۱۸ و محفل رسانه‌ای کشور‌های محور مقاومت سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه ساعت ۱۸. پویش سراسری قرائت و حفظ سوره صف که از هشت دی‌ماه آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه دارد، طرح «حافظان مکتب سلیمانی» طرح تربیت حافظان کل قرآن به نام و نیت شهید سلیمانی، همایش بین المللی سردار سلیمانی، جان فدای قرآن و امت اسلام در حاشیه مسابقات بین‌المللی ایران اشاره کرد.

همچنین اعزام قاریان ممتاز به کشور‌های محور مقاومت و پروژه پژوهشی با موضوع تبیین ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی از منظر قرآن (با رویکرد عمومی)، راهکار‌های الگوسازی از شخصیت ارزشی و قرآنی سردار سلیمانی در سطح ملی و بین‌المللی از برنامه‌های شاخص جامعه قرآنی کشور در ایام سومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha