ویژه‌برنامه شهادت سردار سلیمانی در «اشراق» + صوت
کد خبر: 4111919
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶

ویژه‌برنامه شهادت سردار سلیمانی در «اشراق» + صوت

اشراق عنوان ویژه‌برنامه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی شامگاه گذشته، 12 دی‌ماه از رادیو قرآن پخش شد.

ویژه برنامه شهادت قاسم سلیمانی در «اشراق»به گزارش ایکنا، سومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در قالب برنامه «اشراق» شبکه رادیویی قرآن دوشنبه، 12 دی‌ماه، ساعت 21 به مدت 35 دقیقه پخش شد.

این برنامه که به گویندگی رضا خضرایی به روی آنتن رفت با مدیحه‌سرایی و كارشناسی حجت‌الاسلام موسویان، مدرس حوزه علمیه درباره محبوبیت شخصیت حاج قاسم سلیمانی، همراه بود.

حجت‌الاسلام موسویان، درباره جایگاه شهدا گفت: آیات زیادی درباره شهید و جایگاهش وجود دارد، اما یکی از آیاتی که خداوند جایگاه ویژه برای شهدا قائل شده است در آیه 169 سوره آل‌عمران است «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» که شهید مرده نیست و تعبیر از روزی، تنها بُعد مادی آن نیست، بلکه حقیقت روزی این عالم دریافت‌های معنوی فوق العاده بالاست.

موسویان با تأکید بر اینکه در روایت آمده است «شهید مقامی در نزد خداوند دارد که این مقام او را مستجاب‌الدعوة می‌کند»، افزود: همواره برای شهید دو معنا می‌گویند که هر دو آن درباره حاج قاسم صدق می‌کند، شهید به خاطر اتصالش به حضرت حق به مقامی رسیده است که «شاهد» است و به اصطلاح اهل عرفان، صاحب چشم برزخی شده است. معنای دوم شهید، «چشیدن» است یعنی شهید حظّ معنوی می‌برد و می‌چشد.

کد

این پژوهشگر قرآنی تأکید کرد: شهد شهادت به افرادی که شوق شهادت دارند، اعطا می‌شود و رمز ماندگاری شهید اشتیاقش به الله است.  

ارتباط تلفنی با افشین علا از شعرای انقلابی و قرائت سروده‌ای درباره شهید سلیمانی، پخش فرازهایی از شاهکارهای تلاوت و گزارش از حال و هوای گلزار شهدای کرمان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

این برنامه كاری از گروه علوم قرآنی رادیو قرآن است که به تهیه‌كنندگی فاطمه كاشانی‌وحید از موج اف.ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز تقدیم شنوندگان می‌شود.

انتهای پیام
captcha