تأکید آیت الله سیستانی بر ضرورت حمایت مسلمانان از مردم افغان
کد خبر: 4112113
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

تأکید آیت الله سیستانی بر ضرورت حمایت مسلمانان از مردم افغان

آیت الله سیستانی در دیدار با هیأتی از شورای علمای شیعه افغانستان بر ضرورت حفظ وحدت و همبستگی ملی افغانستان تأکید کرد و خواستار حمایت جامعه جهانی و مسلمانان از مردم این کشور شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری نون، آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر دینی در عراق دیروز سه شنبه در دفتر خود هیأتی از شورای علمای شیعه افغانستان را به حضور پذیرفت.

بر اساس بیانیه‌ای که پایگاه رسمی آیت الله سیستانی در اینترنت منتشر کرده آمده است که در این دیدار هیأت افغانستانی گزارشی از وضعیت کنونی افغانستان و عملکرد شورا به حضرت آیت الله سیستانی ارائه کرد.

آیت الله سیستانی در این دیدار با اشاره به ظلم و جنایت‌هایی که همه مردم به ویژه زنان در افغانستان در معرض آن هستند، تأسف عمیق خود را از آنچه مردم شریف افغانستان در دهه‌های گذشته از آن متحمل شده‌اند، ابراز کرد.

مرجع عالیقدر شیعیان در عراق تأکید کرد: مسلمانان و جامعه جهانی نباید مردم افغانستان را در چنین شرایطی تنها بگذارند و از هیچ تلاشی برای کاهش رنج آنها دریغ نکنند.

آیت الله سیستانی بر ضرورت حفظ وحدت، همبستگی ملی، انسجام داخلی و در نظر گرفتن همزیستی مسالمت‌آمیز با همه ملیت‌ها و گروه‌ها در افغانستان تاکید کرد و گفت: در برخورد با حاکمان فعلی افغانستان باید از خشونت پرهیز شود و از شورای علمای شیعه افغانستان هم می‌خواهیم که هر آنچه در توان دارد برای احقاق حقوق مردم بزرگ افغانستان انجام دهد.

انتهای پیام
captcha