رویکرد تحقیقات در یزد پاسخگویی به نیازهای بومی باشد
کد خبر: 4114143
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

رویکرد تحقیقات در یزد پاسخگویی به نیازهای بومی باشد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: پاسخگویی به نیازهای بومی منطقه در تولیدات مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری از اولویت وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی است.

تحقیقات در استان  پاسخگوی نیازهای بومی باشدبه گزارش ایکنا از یزد، یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، امروز، 22 دی‌ماه در بازدید از مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در اشکال مختلف حوزه سلامت فعالیت‌های چشمگیر، قابل توجه و خوبی را انجام داده است و حضور همکاران در همایش فن بازار که در تهران برگزار شد، گویای این واقعیت است.

وی ادامه داد: در خصوص فراورده‌های گیاهی، زیرساخت‌های الکترونیکی و محصولات روغنی اقدامات و تولیدات خوبی انجام شده که در حوزه سلامت جز نیازهای جدی به شمار می‌آید.

پناهی با اشاره به اینکه دانشگاه و مراکز فناور ابداع و تولید براساس نیاز استان را دستور کار قرار دهند، تأکید کرد: پاسخگویی به نیازهای بومی منطقه در تولیدات مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری از اولویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ثبت محصول لازم است ولی کافی نیست افزود: مراکز رشد و فناور بعد از دستیابی به محصول جدید، صرفاً به ثبت محصول اکتفا نکنند و تا مرحله تجاری‌سازی و معرفی به بازار ادامه دهند و در این زمینه، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام امادگی می‌کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده در مراکز رشد دانشگاه، سطح علمی پژوهشگران و محققان دانشگاه علوم پزشکی یزد را خیلی خوب ارزیابی و تأکید کرد: بالا بودن سطح علمی پژوهشگران گواه علاقه و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی یزد است.

پناهی اظهار امیدواری کرد: در سالی که به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده است، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد سهم بزرگی در تحقق شعار سال داشته باشد.

انتهای پیام
captcha