داستان موفقیت خواهران مالزیایی در برندسازی حجاب
کد خبر: 4116115
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۲

داستان موفقیت خواهران مالزیایی در برندسازی حجاب

«CalaQisya» یکی از نام‌هایی است که در بین برندهای حجاب مالزی از ارزش بسیاری برخوردار است. داستان ظهور این مارک از سال 2010 و توسط سه خواهر مالزیایی آغاز و حالا به نشانی مطرح در بازار مد پوشیده و حجاب تبدیل شده است.

داستان موفقیت خواهران مالزیایی در تولید حجاب

به گزارش ایکنا به نقل از The New Strait Times، یکی از مسائلی که در مورد حجاب و لباس‌های عفیفانه در بیشتر نقاط جهان با پیش‌داوری اشتباه و سوءبرداشت مواجه می‌شود موضوع تنوع در ارائه محصولات حجاب است.

در واقع حجاب برخلاف معنای ظاهری، می‌تواند بسیار متنوع و حتی برندی شیک به حساب آید و تولید‌کنندگان و مارک‌های مطرح لباس زیادی هستند که در حوزه حجاب و لباس‌های پوشیده فعالیت بسیار گسترده‌ای دارند.

در این میان می‌توان به استارتاپ‌هایی اشاره کرد که خدمات خود را در حوزه حجاب و مد پوشیده عرضه می‌کنند. این استارتاپ‌ها تلاش می‌کنند که با تلفیق زیبایی و پوشیدگی محصولاتی جدید، جذاب و متنوع برای استفاده زنان مسلمان و حتی زنان غیرمسلمانی که علاقه به مد پوشیده یا عفیفانه دارند طراحی و تولید کنند.

مالزی یکی از کشورهایی است که در حوزه استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاری بر روی آنها تلاش‌های بسیار گسترده‌ای داشته و به نظر می‌رسد با توجه به این سرمایه‌گذاری این کشور در کنار اندونزی به مرکزی برای صادرات مد‌های جدید در بخش حجاب تبدیل شوند.

یکی از تولیدکنندگان مطرح در حوزه حجاب و مد پوشیده در مالزی، CalaQisya نام دارد که از بیش از 10 سال پیش در حوزه تولید و ترویج حجاب و مدهای مرتبط با حجاب زنان مسلمان فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است.

برندی که پاسخ یک سؤال شد 

CalaQisy یکی از نام‌هایی است که در بین برندهای حجاب مالزی از ارزش بسیاری برخوردار است. داستان این برند از سال 2010 و توسط سه خواهر مالزیایی به نام‌های فرح ایلیانا خیرالدین با نام مستعار (یانا)، فرح میسلینا (فرح) و فرح آزرینا (آزرینا) آغاز شد.

داستان موفقیت خواهران مالزیایی در تولید حجاب

ایده تأسیس این برند زمانی مطرح شد که یانا به عنوان یک سرگرمی در حالی که تحصیلات خود را در دانشگاه فنی مالزی در جوهور دنبال می‌کرد، وبلاگ‌نویسی را آغاز کرد. خوانندگان او شروع به درخواست اطلاعات در مورد OOTD او کردند و این زمانی بود که او برای راه‌اندازی یک تجارت در حوزه مد به خواهرانش مراجعه کرد.

لباس روز (An outfit of the day) که به طور اختصاری OOTD نیز نامیده می‌شود به معنای این است که بلاگرهای مد نشان دهند که در یک روز یا مناسبت خاص چه لباسی می‌پوشند.

این خواهران در گفت‌وگویی که با The New Strait Times داشتند، گفتند: ما با فروش تودونگ (روسری که زنان مالزیایی می‌پوشند) که از تولیدکنندگان تهیه می‌کردیم کار خود را شروع کردیم. هر بار که یک طرح جدید می‌آوردیم ظرف چند دقیقه مردم آن را می‌خریدند.

یانا که مدیر اجرایی CalaQisya است، می‌گوید: هدف ما این است که به طور مداوم ایده‌های تازه‌ای ارائه دهیم تا کمد یک زن مسلمان را با چیزهای شیک پر کنیم که به او احساس رضایت دهد.

این برند، لباس پوشیده را بسیار جدی می‌گیرد، به خصوص از نظر کاربردی بودن و کارایی برای خانم‌ها در هر شکل و اندازه. به عنوان مثال، این برند جزء اولین‌هایی بود که «tudung stetoskop» را ارائه کرد. پوششی با شکاف در کنار گوش که برای استفاده‌کنندگان از هندزفری و گوشی پزشکان طراحی شده است.

طرح و مفهوم شیک و در عین حال ساده CalaQisya برای غیر مسلمانان نیز جذاب است.

فرح که مدیر عملیات و منابع انسانی CalaQisya است، می‌گوید: وقتی شروع کردیم، چیزهایی را خرده‌فروشی کردیم که دوست داشتیم بپوشیم، بیشتر لباس‌هایی که کاربردی و راحت هستند. ما روی این اصل کار می‌کنیم؛ درست مانند شعار شرکت در مورد سادگی و کاربردی بودن در سراسر تجارتی که در حال انجامش هستیم. ما ملزومات حجاب را با هر آنچه مورد نیاز بانوان محجبه است، به فروش می‌رسانیم و سعی می‌کنیم مشکلات رایجی را که با آن روبه‌رو هستند حل کنیم.

وقتی نوبت به اندازه‌گیری می‌شود، این سه خواهر واقعاً حرفی برای گفتن دارند.

فرح تصریح کرد: مزیت ما قطعاً سایزهای متفاوت من و خواهرانم است. به عبارت دیگر، ما شاهد چهره واقعی از زنانی هستیم که  S ،M و L/XL می‌پوشند. این کار ما را آسان‌تر می‌کند، زیرا ما مسائل مربوط به هر سایز را درک و با یکدیگر کار می‌کنیم تا بهترین طرح‌ها و کوچک‌ترین جزئیات مانند کمر کش‌دار برای افراد با سایز بزرگ یا استفاده از مواد بدون چروک ارائه دهیم. بلوزهای بلند، دامن یا آستین، جیب‌های جادار و کاربردی و بسیاری موارد دیگر را هم در نظر می‌گیریم.

حجابی شیک و پوشیده

آزرینا دیگر بنیان‌گذار شرکت می‌گوید از نظر مد، خواهران به ایجاد طرح‌های پوشیده از نظر شرعی و در عین حال جذاب و  به‌روز وفادار می‌مانند.

داستان موفقیت خواهران مالزیایی در تولید حجاب

وی گفت: این اولویت اصلی ماست. به عنوان مثال، ما ضخامت یک لباس را از مقیاس 1 تا 5 طبقه‌بندی می‌کنیم. همیشه مطمئن می‌شویم که مشتریان می‌دانند چه چیزی می‌خرند. به عنوان مثال، اگر پارچه دارای سطح ضخامت 1 باشد، به این معنی است که لباس باید با یک لباس بیرونی پوشیده یا با یک لایه داخلی آستردار شود.

آزرنیا می‌گوید: همچنین مطمئن می‌شویم که طول هر تودانگ(روسری‌های کلاه مانند) به‌گونه‌ای باشد که برای بانوان مسلمان روی سینه را کاملاً بپوشاند.

چیزی که Cala Qisya را متمایز می‌کند این واقعیت است که با روند رایج در بازار مد مطابقت ندارد، اما با عرضه مجموعه‌های مختلف بدون رعایت استانداردهای عرضه‌های فصلی در طول سال، کار خود را پیش می‌برد.

بنیانگذاران CalaQisya

آزرنیا توضیح داد: ما دنبال کردن آنچه را در بازار وجود دارد یک چالش می‌دانیم. همچنین از روندها پیروی نمی‌کنیم زیرا این امر به خصوص زمانی که ما سه نفر سلیقه‌های متفاوتی داشته باشیم خسته‌کننده است. درست مانند سایر خواهر و برادرها، ما در مورد تجارت دعوا می‌کنیم. بنابراین، پیروی از یک روند برای ما کمی مشکل است. اساساً، هر هفته طرحی جدید ارائه می‌کنیم. فقط با جریان پیش می‌رویم و یک قطعه را بر اساس هر ایده‌ای که به ذهنمان می‌رسد طراحی می‌کنیم.

وی ادامه داد: با هر منابعی که در اختیار داریم کار و طرح‌های خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی خود تبلیغ می‌کنیم. برای جلب مشتری، راز ما عشق خواهرانه است. ما با مشتریانمان مانند خواهر و برادر رفتار می‌کنیم.

این طراح مالزیایی در پاسخ به سؤالی در مورد ارتباط با مشتریان گفت: 24 ساعته با مشتریان در ارتباط هستیم، زیرا معتقدیم که محصولات باکیفیت باید با تعامل قوی و پاسخ سریع، پشتیبانی شوند تا وفاداری طولانی‌مدت برای برند ایجاد شود.

ترجمه: محمدحسن گودرزی 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۰۴:۵۶
0
0
سپاس،سپاس سپاس
captcha