شبکه‌های اجتماعی عامل تقلیل حاکمیت دولت‌ها بوده‌اند
کد خبر: 4118297
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
حجت‌الاسلام حمید شهریاری:

شبکه‌های اجتماعی عامل تقلیل حاکمیت دولت‌ها بوده‌اند

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در نخستین کنفرانس رسانه و وحدت امت اسلامی گفت: شبکه‌های اجتماعی تحول نوینی را در جامعه امروز ایجاد کرده‌اند و عامل تقلیل حاکمیت و اقتدار حکومت‌ها و دولت‌ها در تمام جهان بوده‌اند.

حجت الاسلام شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز، 10 بهمن در نخستین کنفرانس رسانه و وحدت امت اسلامی گفت: ما در شبکه‌های اجتماعی شاهد قدرت یافتن شهروندان منفرد هستیم که سبب شده است عصر ما به عصر قدرت رسانه‌ای منفردان تبدیل شود.
وی افزود: شبکه‌های اجتماعی اقتدار مردمی در برابر حکومت‌ها ایجاد کرده و شبکه دیگری توسط بلاک‌چین در حال شکل‌گیری است که یک سونامی است و ابداع بلاک‌چین در آینده، اقتدار دولت‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
شهریاری تصریح کرد: تصاعد شبکه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی شاهد هستیم که اقتدار دولت‌ها را کاهش داده است و تحولی درونی را در عرصه رسانه می‌بینیم.
رسانه در بدو امر فقط تلویزیون بود و بعد شبکه‌های پخش فیلم شکل گرفت و شبکه اجتماعی که شکل گرفت بر میلیاردها هویت تأثیر گذاشت و اقتدار دولت‌ها را نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها تحت تأثیر داد.

حجت‌الاسلام شهریاری؛ دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
وی افزود: مهرماه اتفاق خیلی عجیبی را در ایران شاهد بودیم که نشانگر تأثیر شبکه‌های اجتماعی است و ما باید قدرت شبکه‌های اجتماعی را باور کنیم و برای مقابله با آن طرح و برنامه داشته باشیم.
شهریاری گفت: در شبکه اجتماعی هر فرد یک رسانه می‌شود و یک پیام را تولید می‌کند که به هزار نفر منتقل می‌شود و به ترتیب به هزار نفر دیگر می‌رسد و تصاعد شبکه‌ای شکل می‌گیرد و آنچه تولید می‌شود تهدید یا فرصت است. زنجیره اعتماد و حمایت در شبکه‌های اجتماعی تولید می‌شود و در این شبکه‌ها از مقررات دولتی خارج و تحولی نوین ایجاد می‌شود که بیانگر تقلیل حاکمیت دولت‌ها و تقویت شهروندان منفرد است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: دشمن قدرت شبکه‌های اجتماعی را شناخت و از آن بهره‌برداری کرد و اتفاقات مهر و آبان‌ را رقم زد و سعی کرد از ارزش انقلاب اسلامی در اغتشاشات اخیر بکاهد.

حجت‌الاسلام شهریاری گفت: ما با تلویزیون دولتی نمی‌توانیم با دشمن مقابله کنیم بلکه باید با قدرت خودشان با آن‌ها مقابله و زنجیره اعتماد و حمایت را در شبکه‌های اجتماعی تولید کنیم و با نشر تفکر انتقادی به افراد میدان دهیم تا از ما اشکال بگیرند و انتقاد کنند.

انتهای پیام
captcha