اطلاع‌رسانی درباره نژادپرستی و اسلام‌هراسی در ماه تاریخ سیاهپوستان
کد خبر: 4119737
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
در آمریکا انجام می‌شود

اطلاع‌رسانی درباره نژادپرستی و اسلام‌هراسی در ماه تاریخ سیاهپوستان

سازمان‌های اسلامی آمریکا، در ماه فوریه که به نام «ماه تاریخ سیاه‌پوستان» نامگذاری شده است، برنامه‌های متعددی برای اطلاع‌رسانی درباره نژادپرستی و اسلام‌هراسی در این کشور برگزار می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، در حالی که برخی از کشورهای جهان در ماه فوریه ماه تاریخ سیاه‌پوستان را جشن می‌گیرند، سازمان اسلامی همکاری ضد نژادپرستی ( Muslim Anti-Racism Collaborative ) در اواخر این ماه میزبان کارگاهی خواهد بود تا تلاش‌های مسلمانان سیاهپوست را برای مقابله با اسلام هراسی و نژادپرستی یکپارچه کند.


این رویداد با عنوان کارگاه آموزشی مقابله با اسلام‌هراسی و ضدیت با سیاهپوستان در 17 فوریه در تالار شهر هیوارد کالیفرنیا برگزار می‌شود.

MuslimArc  که سازمان‌دهنده این رویداد است در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ما هیجان زده هستیم که چارچوب‌های جدیدی ارائه دهیم که به قطع الگوهای برتری نژادی نهادینه شده که در آن ضدیت با سیاهان مبنای فکری برتری‌طلبان سفیدپوستان است، کمک می‌کند.

در این کارگاه دو ساعته تعاملی، ما بر اخلاق ضد نژادپرستانه اسلام تأکید می‌کنیم و 1400 سال تاریخ اسلام را همراه با اهمیت نقش تاریخی مسلمانان سیاه‌پوست در ایالات متحده مورد بررسی قرار می‌دهیم.

این جلسه به صورت حضوری یا آنلاین در زوم در دسترس خواهد بود. این جلسات به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند تا درک بهتری از چارچوب فکری ضد سیاهان و همفکری برای مقابله با نژادپرستی داشته باشند.

اطلاع‌رسانی درباره نژادپرستی و اسلام‌هراسی در ماه تاریخ سیاهپوستان

ماه تاریخ سیاهان(BHM) یک برنامه سالانه است که از سال 1926 آغاز شده و توسط کانادا، ایالات متحده، بریتانیا، ایرلند و هلند گرامی داشته می‌شود. در طول این ماه، مسلمانان سیاه‌پوست آمریکایی در رویدادها و کمپین‌های متعددی شرکت می‌کنند تا میراث و سنت‌های متشکل از فرهنگ آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را گرامی بدارند.

در تلاشی دیگر، شورای روابط اسلامی آمریکایی، این ماه را با یادآوری قهرمانان و پیشگامان مسلمان سیاهپوست که از طریق فعالیت‌ها و خدمات اجتماعی خود به جامعه خدمت کرده‌اند گرامی خواهد داشت.

این کمپین که با هشتگ مقاومت سیاهان راه‌اندازی شد، در اولین توییت خود از بلالی محمد قدردانی کرد. در این توییت آمده است: اولین قهرمانی که برجسته خواهیم کرد بلالی محمد است. بلالی که در جوانی در غرب آفریقا به بردگی گرفته شد و به مزرعه جزیره ساپلو آورده شد، محقق مسلمانی بود که اولین متن حقوقی اسلامی را در آمریکا به نام رساله نوشت.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو، سیاهپوستان یک پنجم مسلمانان آمریکا را تشکیل می‌دهند. تاریخ مسلمانان آفریقایی ـ آمریکایی از بردگی مسلمانان آفریقایی تا جنبش مسلمانان سیاهپوست در قرن بیستم ادامه دارد.

برده‌داران مسیحی سفیدپوست، مسلمانان آفریقایی را مجبور به دست کشیدن از دین اسلام کردند. در طول جنبش مسلمانان سیاهپوست، بسیاری از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار مجدداً به دین اجداد خود گرویدند.

انتهای پیام
captcha