اجرای 10 نمایش در محلات البرز به‌مناسبت دهه فجر
کد خبر: 4120123
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

اجرای 10 نمایش در محلات البرز به‌مناسبت دهه فجر

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری البرز گفت: ۱۰ نمایش خیابانی به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر در محله‌های استان به اجرا درآمده است.

اجرای نمایشبه گزارش ایکنا از البرز، حسن پورگل‌محمدی، مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری البرز، 17 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: ۱۰ نمایش خیابانی به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر در محله‌های استان به اجرا درآمده است.

وی افزود: این نمایش‌ها با همراهی مربیان تئاتر مردمی و کودکان و نوجوانان فعال در عرصه هنر مردمی با موضوع ایران، مقاومت، امیدآفرینی و خانواده تا ۲۲ بهمن‌ماه در مساجد محلات استان البرز به اجرا درمی‌آید.

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری البرز اظهار کرد: نمایش «ایران» به نویسندگی و کارگردانی احسان فلاحیان در محله ملک‌آباد، نمایش «بچه بازارچه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی فتحی در محله نظرآباد، نمایش «زنان مقاوم» به نویسندگی و کارگردانی مرضیه ذاکری در محله آق‌تپه، نمایش «گوهر مادری» به نویسندگی و کارگردانی احسان فلاحیان در محله سهرابیه، نمایش «جشن تکلیفی برای خواهرم» به نویسندگی و کارگردانی مریم سلامت‌پور در محله اسلام‌آباد و نمایش «غم» به نویسندگی و کارگردانی سیدامیر هاشمی طباطبایی در محله گلشهرغربی از جمله این نمایش‌هاست.

وی نمایش «زمزمه‌های آشنا» به نویسندگی و کارگردانی رامین ملایی در محله حصار خط چهار، نمایش «تولدی دیگر» به نویسندگی و کارگردانی شجاع اسدالهی در محله اخترآباد، نمایش «زمزمه مادر» به نویسندگی و کارگردانی مریم رضازاده در محله دنگیزک و نمایش «پوتین‌ها» به نویسندگی و کارگردانی نوید نوروزی در محله فردیس را از دیگر نمایش‌ها برشمرد.

پورگل‌محمدی بیان کرد: هر ۱۰ نمایشنامه توسط گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به‌مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) و با نگاه به همزمانی اعتکاف و دهه فجر، نوشته شده است و کارشناسان قبل از اجرا در محلات، نمایشنامه‌ها را بازخوانی و نمایش‌ها را بازبینی کرده‌اند، تا به این ۱۰ نمایش برای اجرا در دهه فجر رسید.

وی گفت: تاکنون چهار اجرای این نمایش‌ها در محلات اسلام‌آباد، نظرآباد، ملک‌آباد، اخترآباد با استقبال پرشور مردم شریف این مناطق انجام شده است.

انتهای پیام
captcha