جشنواره رحمت ویژه مراکز پیش‌دبستانی و ابتدایی جامعةالقرآن برگزار شد + صوت
کد خبر: 4120957
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

جشنواره رحمت ویژه مراکز پیش‌دبستانی و ابتدایی جامعةالقرآن برگزار شد + صوت

نخستین جشنواره قرآنی رحمت ویژه دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی و دوره اول مقطع ابتدایی تحت نظارت جامعه‌القرآن در ایام دهه فجر برگزار شد.

جشنواره رحمتبه گزارش ایکنا، نخستین جشنواره قرآنی رحمت ویژه دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی و دوره اول مقطع ابتدایی تحت نظارت جامعه‌القرآن در ایام دهه فجر برگزار شد و تا ۲۲ بهمن‌‌ماه ادامه دارد. 

بنابر گفته حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی جمعیان، عضو هیئت علمی موسسه جامعه‌القرآن در برنامه والعصر  رادیو قرآن «این جشنواره در قالب آزمون و المپیاد قرآنی با حضور قریب به ۲۳۰۰ دانش‌آموز مقطع دور دوم ابتدایی و متوسطه اول و دوم به صورت مکانیزه برگزار شد و به تمام دانش‌آموزان شرکت‌کننده جایزه و کتاب‌های آموزشی متناسب با سن دانش‌آموزان اعطا شد، البته شگفتانه‌ای برای برگزیدگان جشنواره در نظر گرفته شده است».

جشنواره در رشته‌های نمایشنامه، قصه‌گویی و بازی کلاسی با همراهی مربی ویژه دوره اول ابتدایی و فراگیری مهارت روخوانی قرآن ویژه مقطع پیش‌دبستانی و براساس کتاب دوجلدی روخوانی و حفظ موضوعی در قالب ارسال فایل تصویری در DVD از سوی هر مدرسه در حال برگزاری است.

این جشنواره در راستای آموزش غیر حضوری و کاربردی خردسالان و با هدف تربیت عملی دانش‌آموزان در حال برگزاری است. این موسسه دارای حدود ۵۱ مدرسه قرآنی در سراسر کشور است که دانش‌آموزان غیر از فراگیری دروس مصوب آموزش و پروش تحت نظارت مربیان دوره دیده، برنامه قرآنی خود را دنبال می‌کنند. 

پیش‌بینی می‌شود قریب به ۴ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز مقطع پیش‌دبستانی و دور اول دبستان در جشنواره رحمت حضور پیدا کننند.

رحمت، مخفف آموزش روخوانی و روان‌خوانی، حفظ، مفاهیم و تربیت دینی دانش‌آموزان خردسال و نوجوان جامعةالقرآن است.

انتهای پیام
captcha