تعدیل رشد تأمین مالی اسلامی در مالزی
کد خبر: 4121765
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

تعدیل رشد تأمین مالی اسلامی در مالزی

براساس گزارش جدیدی که منتشر شده است، رشد تأمین مالی اسلامی مالزی احتمالاً در سال 2023 تعدیل خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Edge Market، گزارش جدید شرکت رتبه‌بندی فیچ (Fitch) انتظار دارد که به دلیل محیط نظارتی حمایتی کشور مالزی، اکوسیستم مالی اسلامی و همچنین تغییر به سمت خدمات مطابق با شریعت، بخش بانکداری اسلامی در این کشور همچنان با عملکرد بهتری نسبت به بانک‌های معمولی ادامه دهد.

این آژانس رتبه‌بندی اعلام کرد که بازگشت قوی اقتصادی مالزی، رشد تأمین مالی اسلامی را به بالاترین حد در پنج سال گذشته یعنی 13 درصد در سال 2022 سوق داد که بخشی از آن ناشی از افزایش پایدار وام‌های سرمایه در گردش بود.

به گفته این مؤسسه، سهم تأمین مالی اسلامی از کل وام‌های سیستم بانکی این کشور در پایان سال 2022، از حدود 38 درصد در پایان سال 2021 به 41 درصد افزایش یافته و مالزی را به عنوان سومین بازار بزرگ بانکداری اسلامی در جهان تثبیت کرده است.

فیچ اعلام کرد: مالزی همچنین دارای بازار صکوک پیشرو در جهان است. در پایان نوامبر 2022، صکوک حدود 64 درصد از عرضه‌های مالی در نظام اقتصادی مالزی را تشکیل می‌دهد.

این آژانس بین‌المللی گفت که تعدیل رشد اقتصادی احتمالاً شتاب رشد تأمین مالی اسلامی را کاهش داده و بر کیفیت تأمین مالی بانک‌های اسلامی در سال 2023 تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام
captcha