برترین‌های مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر تجلیل شدند
کد خبر: 4122886
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

برترین‌های مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر تجلیل شدند

با پایان مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم الجزایر که با حضور شرکت‌کنندگانی از 51 کشور برگزار شد، از نفرات برتر در مراسمی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری رادیو الجزایر، وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر هجدهمین دوره جایزه بین‌المللی حفظ قرآن کریم و احیای میراث اسلامی را از ششم تا هفدهم فوریه (17 تا 28 بهمن‌ماه) از طریق فناوری تصویری از راه دور برگزار کرد.

در این دوره شیما انفال تبانی از الجزایر موفق به کسب مقام اول شد و پس از وی حسن شعیب محمد شافعی از کشور سوئد در جایگاه دوم قرار گرفت و عبدالعزیز مخلوف سالم ملوقه از کشور لیبی برنده جایزه سوم این مسابقات شد. این دوره از مسابقات با حضور نمایندگان 51 کشور برگزار شد.

مراسم پایانی این مسابقات در مرکز همایش‌های بین‌المللی «عبداللطیف رحال» برگزار شد. همچنین در این مراسم که تعدادی از وزرای دولت، دیپلمات‌ها و مسئولان و مدیران بخش‌های مختلف حضور داشتند، از اعضای کمیته داوری بین‌المللی که از کشورهای سنگال، کویت و الجزایر بودند تجلیل شد.

در این مراسم یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر تأکید کرد که جایزه بین‌المللی حفظ قرآن کریم و احیای میراث اسلامی الجزایر نشان‌دهنده پایبندی نسل‌های الجزایر و ملت‌های مسلمان به دین اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: این گونه مسابقات پاسخی است به تلاش‌ها برای آسیب رساندن به دین اصیل اسلام مانند آتش زدن قرآن کریم و سایر اعمالی که با هدف تحریف اسلام صورت می‌گیرد.

بلمهدی از حمایت رئیس‌جمهور الجزایر و علما و حافظان کتاب خدا قدردانی و همچنین به مواضع الجزایر در حمایت از برقراری عدالت در جهان به‌ویژه آرمان فلسطین اشاره کرد.

لازم به ذکر است که مسابقات بین‌المللی الجزایر که از سال 2004 آغاز شد مربوط به حافظان زیر 25 سال است که پیش از این در دوره‌‌های قبلی یکی از سه جایزه اول را کسب نکرده باشند. همچنین قاریان شناخته شده و یا قاریان حرفه‌ای مجاز به شرکت در این مسابقات نیستند.

انتهای پیام
captcha