ترویج معارف دینی در جامعه سبب کاهش جرم و جنایت می‌شود
کد خبر: 4123245
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
دادستان عمومی و انقلاب قم:

ترویج معارف دینی در جامعه سبب کاهش جرم و جنایت می‌شود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن غریب با اشاره به اینکه تجربه ما نشان می‌دهد که هر چه در جامعه و یک محیط، اِتصاف و اطلاع به معارف دینی بیشتر باشد، وقوع جرم کمتر است، گفت: هرچه برای تزریق معارف دینی به جامعه تلاش کنیم، قطعاً جرم و جنایت پایین می‌آید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب دین که امروز، یکم اسفندماه انجام شد، اظهار کرد: توفیق داشتیم در معیت تعدادی از دوستان از نمایشگاه کتاب دین بازدید داشته باشیم و در زمان حضور ما در نمایشگاه، استقبال مردم خیلی خوب بود.

وی با قدردانی از برپایی ششمین نمایشگاه کتاب دین گفت: کتاب‌های بسیار زیادی از دانشمندان و علمای دینی در نمایشگاه عرضه شده و با توجه به تسهیلاتی که وزارت ارشاد و ناشران برای خرید کتب دینی در نظر گرفته بودند، استقبال بازدیدکنندگان مطلوب بود.

دادستان عمومی و انقلاب قم همچنین به نقش مؤثر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: قطعاً یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود جرم و جنایت کاهش یابد، اِتّصاف به معارف دینی و اسلامی است.

غریب با اشاره به اینکه تجربه ما نشان می‌دهد که هرچه در جامعه و یک محیط، اِتصاف و اطلاع به معارف دینی بیشتر باشد، وقوع جرم کمتر است، گفت: هرچه برای تزریق معارف دینی به جامعه تلاش کنیم، قطعاً جرم و جنایت پایین می‌آید و یکی از راه‌هایی که به این موضوع کمک می‌کند، برپایی چنین نمایشگاه‌هایی با هدف عرضه و مطالعه کتاب‌های معارفی و مذهبی به مخاطبان است.

انتهای پیام
captcha