اختتامیه کارگاه‌های مهدویت و نهج‌البلاغه ارتش برگزار شد + عکس
کد خبر: 4124349
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

اختتامیه کارگاه‌های مهدویت و نهج‌البلاغه ارتش برگزار شد + عکس

اختتامیه کارگاه‌های مهدویت و نهج‌البلاغه یگان‌های ارتش امروز، ششم اسفندماه در ستاد نداجا برگزار شد.

نداجابه گزارش خبرنگار ایکنا، اختتامیه کارگاه‌های مهدویت و نهج‌البلاغه یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز، ششم اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر، مدیرعامل مؤسسه نهج‌البلاغه و سایر مسئولان و فرماندهان به میزبانی ستاد نیروی دریایی ارتش برگزار شد. 


بیشتر بخوانید؛

گزارش تصویری آیین اختتامیه مهدویت و نهج‌البلاغه آجا


حجت‌الاسلام رهبر، طی سخنانی با اشاره به آموزه‌های نهج‌البلاغه گفت: اهتمام سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و رویکرد خاص این سازمان به برنامه‌هایی در زمینه قرآن و نهج‌البلاغه، موجب ارتقای توان رزمی نیروهای نظامی و ترویج سبک زندگی دینی میان کارکنان  و خانواده‌ها و استفاده بیشتر و بهتر از این آموزه در زندگی شخصی و اجتماعی است.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه آموزه‌های قرآنی باید بیش از پیش به نسل نوجوان، جوان و خردسالان منتقل شود، ادامه داد: مجموعه‌هایی از آموزه‌ها برای تمامی سنین حتی خردسالان در این کتاب ارزشمند است و می‌توان در کتب درسی دوره اول هم از این آموزه‌ها برای کودکان و نوجوانان استفاده کرد.

اختتامیه کارگاه‌های مهدویت و نهج‌البلاغه ارتش برگزار شد + عکس

وی بیان کرد: ما از شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار داریم نهج‌البلاغه وارد حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس شود، مطمئناً مزایای استفاده از آموزه‌های آن در کشور، اقتصاد و زندگی شخصی مشهود خواهد بود.

حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در این مراسم که با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، رؤسای ادارات عقیدتی ـ سیاسی ارتش، مدیران و دست‌اندرکاران دارالقرآ‌ن‌های ارتش همراه بود، به رسالت ارتش بالاخص سازمان عقیدتی ـ سیاسی به ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه برای انتشار و معرفی شخصیت امام علی(ع) هرچه در توان داریم باید به میدان بیاوریم، افزود: بخش بزرگی از مشکلات جاری جامعه مسلمین و کشور کم توجهی به آموزه‌های نهج‌البلاغه است، ما با استخراج نکته و آموزه‌های نهج‌البلاغه باید نسبت به ترویج هر چه بیشتر این چراغ زندگی اهتمام ورزیم.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به نقش ارتش در ترویج آموزه‌های نهج‌البلاغه گفت: امروز ارتش جزو پیشگامان عرصه آموزش معارف نهج‌البلاغه و مهدویت است و نیروی دریایی ارتش با حمایت فرماندهی این نیرو قدم‌های خوبی در این راه برداشته است.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش بیان کرد: امیدوارم همگی بتوانیم با استفاده از رهنمودهای این منبع نورانی و یاری بخش و استفاده از رهنمودهای آن در زندگی شخصی بتوانیم ثمرات آن را در زندگی شخصی و کاری همچنین پیشرفت جامعه اسلامی شاهد باشیم.

اختتامیه کارگاه‌های مهدویت و نهج‌البلاغه ارتش برگزار شد + عکس

یادآور می‌شود، این کارگاه‌ها در راستای ترویج سیره گفتاری و رفتاری امیرالمؤمنین علی(ع) در کتاب شریف نهج‌البلاغه و مباحث مهدویت بین کارکنان و خانواده‌های آنها در مسیر تربیت و تعالی برگزار شد و استمرار خواهد داشت. 

انتهای پیام
captcha