کمک به بیش از 43 هزار نیازمند در کمپین رمضانی جمعیت هلال احمر قطر
کد خبر: 4129901
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹

کمک به بیش از 43 هزار نیازمند در کمپین رمضانی جمعیت هلال احمر قطر

جمعیت هلال احمر قطر (QRCS) تحت کمپین رمضانی خود قرار است بیش از 43 هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از Relief Web، این کمپین رمضانی که اول بشریت: به خیریه بدهید (Humanity First: Give to Charity) نام دارد، تصمیم گرفته است که امسال 9 پروژه را به نفع 43190 نفر در سوریه، یمن، غزه، نیجر، افغانستان و بنگلادش راه‌اندازی کند. هزینه کل این پروژه بیش از 21 میلیون ریال قطری (5.7 میلیون دلار) است.

در ابن پروژه قرار است در شمال سوریه یک روستای مسکونی برای خانواده‌های زلزله‌زده ساخته شود که شامل 300 خانه، مسجد، مدرسه، مراکز بهداشتی، رفاهی و خدماتی است.

همچنین جمعیت هلال احمر قطر چهار یتیم‌خانه را در روستاهای شمال سوریه پشتیبانی، بازسازی و راه‌اندازی خواهد کرد. در یمن هم 25 واحد مسکونی برای خانواده‌های فقیر ساخته می‌شود و 5440 بسته کمک اضطراری برای خانواده‌های آواره توزیع خواهد شد.

سایر پروژه‌های توسعه شامل یک دهکده مسکونی با 25 خانه برای خانواده‌های فقیر در نیجر، 10 مسجد 80 متر مربعی (هر کدام با ظرفیت 1000 نفر) و 10 مسجد 120 متر مربعی (هر کدام با ظرفیت 1400 نفر) در کاکس بازار بنگلادش است که پناهندگان روهینگیا و مردم محلی را قادر به اقامه نماز و انجام سایر اعمال مذهبی خود می‌کند.

این پروژه در غزه، خانه‌های 90 خانواده فقیر و نیازمند را بازسازی و نگهداری خواهد کرد و پنل‌های خورشیدی برای آنها نصب می‌کند. در افغانستان، دفتر نمایندگی جمعیت هلال احمر قطر 1500 بسته کمکی را در بین خانواده‌های فقیر افغانستانی توزیع خواهد کرد.

جمعیت هلال احمر قطر (QRCS) در سال 1978 تأسیس شده و اولین سازمان بشردوستانه و داوطلبانه قطر است که هدف آن کمک و توانمندسازی افراد و جوامع آسیب‌پذیر بدون جانبداری یا تبعیض است. هلال احمر قطر یکی از اعضای صلیب سرخ بین‌المللی است.

انتهای پیام
captcha