پیشی‌گرفتن تعداد مسلمانان ملتزم به شعائر دینی از مسیحیان در فرانسه
کد خبر: 4131954
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

پیشی‌گرفتن تعداد مسلمانان ملتزم به شعائر دینی از مسیحیان در فرانسه

تعداد مسلمانان 18 تا 59 ساله ملتزم به شعائر دینی در فرانسه در سال 2020 میلادی و برای نخستین بار در تاریخ از تعداد مسیحیان کاتولیک‌ ملتزم به شعائر دینی در این کشور فراتر رفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از Rio Times، بر اساس مطالعه مؤسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه (INSEE) در گزارشی اعلام کرد که مسیحیت کاتولیک نخستین دین از نظر تعداد پیروان در این کشور است، و 10 درصد از جمعیت فرانسه مسلمان هستند که به این ترتیب اسلام دومین دین در فرانسه است.

در این گزارش آمده که تعداد پیروان اسلام در فرانسه در حال افزایش است که نمود آن در رشد استفاده از حجاب توسط زنان مسلمان ساکن این کشور دیده می شود.

در ده سال گذشته استفاده از حجاب در میان زنان مسلمان در این کشور 55 درصد افزایش یافته است.

همچنین در این گزارش آمده تعداد مسلمانان 18 تا 59 ساله ملتزم به شعائر دینی در فرانسه در سال 2020 و برای نخستین بار در تاریخ از تعداد کاتولیک‌های ملتزم به شعائر دینی فراتر رفت.

در حالی که 58 درصد از مسلمانان در فرانسه اعلام می‌کنند که نماز می‌خوانند، تنها 15 درصد از کاتولیک‌ها ملتزم به اعمال عبادی خود هستند.

همین امر در مورد حضور در اماکن عبادی نیز صادق است: 20 درصد از مسلمانان به طور منظم به مسجد می‌روند در حالی که تنها 8 درصد از کاتولیک‌ها به طور منظم به کلیسا می‌روند.

بر اساس این گزارش، مسیحیت کاتولیک کمترین تعداد پیروان ملتزم به شعائر دینی در فرانسه را دارد، زیرا در میان پیروان سایر ادیان مانند یهودیت یا بودیسم نیز تعداد بیشتری به طور منظم اعمال عبادی دین خود را انجام داده (31 درصد) و به مکان‌های عبادی می روند (22 درصد).

اما این تنها حوزه‌ای نیست که مسیحیت کاتولیک در فرانسه جایگاه خود را از دست داده است.

انتقال دین از طریق خانواده به فرزندان در سایر ادیان مانند اسلام یا یهودیت بالاتر است، که این موضوع چشم‌انداز درازمدت دینی در این کشور را شکل می‌دهد.

91 درصد از افرادی که در خانواده‌های مسلمان بزرگ شده و 84 درصد از افراد در خانواده‌های یهودی به پیروی از دین والدین خود ادامه می‌دهند.

خانواده‌های مسیحی کمتر دین خود را منتقل می‌کنند: ۶۷ درصد از افرادی که توسط والدین کاتولیک بزرگ شده‌اند و ۶۹ درصد از سوی والدین سایر فرقه‌های مسیحی، اعتقادات خود را حفظ کرده‌اند.

اعتقاد دینی کاملاً تحت تأثیر تربیت خانوادگی است. بیش از نیمی از کاتولیک‌ها، سایر مسیحیان و بودایی‌ها پاسخ دادند که در دوران کودکی آن‌ها موضوع دین اهمیت چندانی نداشت یا اصلاً اهمیت نداشت.

انتهای پیام
captcha