تلاش برای رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی سیستان‌و‌بلوچستان ضروری است
کد خبر: 4132252
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان:

تلاش برای رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی سیستان‌و‌بلوچستان ضروری است

آیت‌الله مصطفی محامی گفت: در سیستان‌و‌بلوچستان سرمایه‌های فراوان و زمینه‌های رشد بسیاری وجود دارد اما دچار ضعف در کار و کم‌کاری هستیم و باید برای رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی استان تلاش کنیم که در این صورت امنیت پایدار نیز محقق خواهد شد.

آیت‌الله محامی امام‌جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان و امام‌ جمعه زاهدان، شامگاه 18 فروردین‌ماه، در مراسم آئین برادری و محفل انس با قرآن کریم که در محل تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: در دعاى آغاز سال نو و نیز دعاهای ماه مبارک رمضان از خداوند متعال درخواست داریم که خداوند متعال حال ما را به بهترین حال تغییر دهد و نیز در تعقیبات نمازها در ماه مبارک رمضان تقاضا داریم که خداوند حال خوبی به ما عنایت کند که این حال خوب هم از جنبه فردی و هم از جنبه اجتماعی است.
 
امام‌ جمعه زاهدان افزود: برای داشتن حال خوب، نقطه ابتدایی این است که در خصوص خود و ارتباط‌مان با خداوند متعال و جهان هستی به تفکر بپردازیم و سپس به‌کار و فعالیت بپردازیم.
 
آیت‌الله محامی ضمن قرائت و شرح دعای ابوحمزه ثمالی به بیان نکاتی برگرفته از این دعا پرداخت و مطرح کرد: باید بدانیم در هر جایگاهی که قرار داشته باشیم فردای قیامت برای ما کارساز نخواهد بود و تنها عمل‌مان در دنیا به فریاد ما خواهد رسید.
 
وی ادامه داد: اگر بتوانیم نعمت‌ها و امکاناتی که از خداوند به ما رسیده را در راستای خدمت به خلق و پیشرفت جامعه به‌کار بگیریم فردای قیامت می‌توانیم به رحمت الهی امیدوار باشیم.
 
نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تحول حال، خلوت با خداوند متعال، تفکر به خویشتن، ارزیابی عمکرد و تصميم‌گيری درست برای آینده است، و در شب‌های قدر مقدرات سال بعد، به امضای ولی الهی می‌رسد و بهترین فرصت برای ایجاد رابطه با خداوند متعال است تا خیر دنیا و آخرت برای ما مقدر شود.
 
آیت‌الله محامی تصریح کرد: ما در سیستان و بلوچستان سرمایه‌های فراوان و زمینه‌های رشد بسیاری داریم اما دچار ضعف در کار و کم‌کاری هستیم و باید برای رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی استان تلاش کنیم که در این صورت امنیت پایدار نیز محقق خواهد شد.
 
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز امام علی(ع) عدالت‌خواهی بود و ایشان الگوی انسانیت هستند اما ما در جامعه خود چه مقدار به دنبال اجرای عدالت علوی هستیم و نمونه آن کشته شدن افرادی در روز جمعه هشتم مهرماه بود که علیرغم تاکید مقام معظم رهبری بر مجازات کسی که مرتکب این جنایت شده و ارجاع کار به رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی چه اقدامی صورت گرفته و قوه قضائیه برای اجرای عدالت کجاست.
 
امام‌ جمعه زاهدان گفت: در سیستان و بلوچستان شاهد حضور مدیرانی بوده‌ایم که هزاران حرف و حدیث در خصوص آنها وجود داشت و بنده خواستار رسیدگی دستگاه قضا بودم تا در صورت واقعی بودن حرف‌ها، فرد مورد نظر عزل شود و در صورت غیرواقعی بودن حرف و حدیث‌ها با فرد اتهام زننده برخورد شود زیرا نمی‌شود که یک مسئول نظام به انواع و اقسام اتهامات متهم باشد اما هیچ اتفاقی رخ ندهد.
 
آیت‌الله محامی افزود: در سطح کشور نیز کاندیداهای ریاست جمهوری یکدیگر را به انواع و اقسام اتهامات متهم می‌کنند اما هیچ اقدامی در صدد برخورد با فرد خاطی یا فرد اتهام زننده صورت نمی‌گیرد.
انتهای پیام
captcha