ضرورت حمایت قاطع کشورهای اسلامی از ملت فلسطین
کد خبر: 4132795
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
حجت‌الاسلام رئیسی در گفت‌وگو با رئیس جمهور الجزایر تأکید کرد:

ضرورت حمایت قاطع کشورهای اسلامی از ملت فلسطین

رئیس جمهور با اشاره به افزایش جنایات رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر نسبت به مردم فلسطین، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر ضرورت همکاری و تشکیل جبهه واحد و منسجم کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت قاطع از ملت فلسطین احساس می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، 20 فروردین‌ماه در گفت‌وگوی تلفنی با عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر، ضمن تبریک ماه رمضان به وی و مردم انقلابی کشورش، گفت: ایران و الجزایر نسبت به مسائل منطقه‌ای و جهانی، خصوصا درباره مسئله فلسطین و حقوق مردم مظلوم این کشور، مواضع نزدیک و مشترکی دارند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به افزایش جنایات رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر نسبت به مردم فلسطین، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر ضرورت همکاری و تشکیل جبهه واحد و منسجم کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت قاطع از ملت فلسطین احساس می‌شود.

وی از روابط رو به رشد دو کشور اظهار خرسندی کرده و اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های تهران و الجزیره به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری روز به روز گسترش و ارتقا یابد.

همچنین عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر نیز در این مکالمه تلفنی، ماه رمضان را به رئیس جمهور و مردم ایران تبریک گفت.

وی با بیان اینکه مردم مظلوم فلسطین در ماه رمضان که ماه تقوا و عبادت است، از وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در رنج هستند، گفت: امیدوارم با همکاری کشورهای اسلامی، ملت فلسطین را از ظلم صهیونیست‌ها آزاد کنیم.

یادآور می‌شود، در این مکالمه رؤسای جمهور ایران و الجزایر بر لزوم برداشتن گام‌های عملی بر اساس نقشه راه توسعه همکاری‌های متقابل تأکید کردند.

انتهای پیام
captcha