نهنگ‌های ارز دیجیتال شیبا اینو چقدر سرمایه دارند؟
کد خبر: 4132945
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

نهنگ‌های ارز دیجیتال شیبا اینو چقدر سرمایه دارند؟

به شخصی نهنگ گفته می‌شود که تعداد بسیار زیادی از یک ارز دیجیتال را در اختیار داشته باشد. این تعداد می‌تواند در هر یک از ارزهای دیجیتال متفاوت در نظر گرفته شود. اما برای ارزهای دیجیتالی مانند شیبا اینو به آدرس‌هایی که بیش از ۱ درصد کل توکن‌ها را در اختیار دارند نهنگ گفته می‌شود.

دوستداران دنیای ارز دیجیتال همیشه به دنبال یافتن رمز و رازهای موجود در این جهان هستند. گاهی از راز و رمزهای اتریوم و نسخه جدید آن می‌پرسند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران با بررسی رفتار نهنگ‌های ارزهای دیجیتال است که معاملات خود را انجام می‌دهند و راجع به خریدوفروش رمزاراز خود تصمیم می‌گیرند.

در این مقاله به بررسی نهنگ‌های ارز دیجیتال شیبا اینو می‌پردازیم. دارایی آن‌ها را بررسی می‌کنیم و می‌بینیم چه‌قدر سرمایه دارند. علاوه بر این به دیگر رفتارهای نهنگ‌های شیبا اینو هم می‌پردازیم. مثلاً این که دیگر چه رمزارزهایی در سبد سرمایه‌گذاری خود دارند و تعداد این نهنگ‌ها چندتاست. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

نهنگ ارز دیجیتال کیست و با سرمایه‌گذار و هولدر چه تفاوتی دارد؟

همان‌طور که در مقدمه گفتیم نهنگ‌های ارز دیجیتال با رفتار خود می‌توانند بازار را با تغییرات نسبتاً بزرگی روبرو کنند و به همین خاطر برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازار اهمیت زیادی دارند. آن‌ها گاهی راجع به امکان خرید بیت‌کوین بدون احراز هویت جستجو می‌کنند. اما آیا نهنگ تعریف مشخصی دارد یا می‌توانیم هر سرمایه‌گذار بزرگی را نهنگ بنامیم؟

 

به چه کسی نهنگ می‌گویند؟

گرچه ممکن است تعریف دقیق و جهان‌شمولی برای نهنگ‌های همه ارزهای دیجیتال وجود نداشته باشد؛ اما آنچه مسلم است به شخصی نهنگ گفته می‌شود که تعداد بسیار زیادی از یک ارز دیجیتال را در اختیار داشته باشد. این تعداد می‌تواند در هر یک از ارزهای دیجیتال متفاوت در نظر گرفته شود.

اما برای ارزهای دیجیتالی مانند شیبا اینو به آدرس‌هایی که بیش از ۱ درصد کل توکن‌ها را در اختیار دارند نهنگ گفته می‌شود. این افراد با در اختیار داشتن یک درصد از کل توکن‌ها، با حرکت‌های خریدوفروش خود می‌توانند بازار این ارز را دچار تغییروتحول کنند و به آن شکل دهند. بیشتر این افراد توکن‌های خود را در زمانی خریده‌اند که قیمت این ارز دیجیتال بسیار پایین بوده است و طی افزایش نرخ این ارز دیجیتال ثروت عظیمی را برای خود رقم زده‌اند.

 

سرمایه‌گذار و هولدر ارز دیجیتال

حال که با مفهوم نهنگ ارزهای دیجیتال آشنا شدیم، می‌توانیم مفهوم سرمایه‌گذار و هولدر را بر اساس آن تعریف کنیم. در ارز دیجیتالی مانند شیبا اینو به کسانی که بین ۰٫۱ تا ۱ درصد از توکن‌ها را در اختیار دارند، سرمایه‌گذار گفته می‌شود. این سرمایه‌گذاران هم به نوبه خود و پس از نهنگ‌ها می‌توانند بر بازار تأثیرگذار باشند و حرکات کوچک‌تری را در بازار شکل دهند.

به بقیه افرادی که زیر ۰٫۱ درصد این ارز دیجیتال را در اختیار دارند هولدر یا نگهدارنده گفته می‌شود. این افراد با نگهداری ارز دیجیتال شیبا انتظار افزایش قیمت این رمزارز را دارند و معتقدند ارزش این ارز فراتر از قیمت فعلی آن است و برای افزایش قیمت آن تلاش می‌کنند.

یکی از مطالبی که ذهن بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال را به خود مشغول می‌کند، مسئله نهنگ‌ها در این بازار است. ثروتمندانی که با در اختیار داشتن سهم بالایی از ارزهای دیجیتالی مانند ارز شیبا می‌توانند با حرکات ناگهانی خود بازار را تکان داده و معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را در برخی مواقع شگفت‌زده کنند.

نهنگ‌های ارز دیجیتال شیبا اینو چقدر سرمایه دارند؟

نهنگ‌های شیبا اینو چه‌قدر سرمایه دارند؟

همان‌طور که می‌دانید مفهوم بلاک‌چین و لجر مفهومی شفاف است. با وجود این که ممکن است هویت دارنده کیف پول‌ها را ندانیم، اما در بسیاری از رمزارزها دقیقاً مشخص است کیف پولی با آدرس مشخص چه تراکنش‌هایی را انجام داده و چه تعدادی از یک کوین یا توکن را دارد.

 

هولدرهای ارز دیجیتال شیبا اینو

بر اساس گزارش وب‌سایت EtherScan تعداد کل هولدرهای ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) در زمان نگارش این مقاله بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر (1,232,083) است و بر اساس نمودار هولدرهای شیبا این تعداد در ماه اخیر با شیب ملایم و خوبی در حال افزایش بوده است.

 

نهنگ‌های ارز دیجیتال شیبا اینو

بر اساس گزارش وب‌سایت EtherScan از فهرست آدرس‌های کیف پول‌های شیبا اینو که بیشترین درصد از این توکن را در اختیار دارند، یک آدرس با در اختیار داشتن بیش از ۴۱٪ از توکن‌های شیبا اینو در صدر قرار دارد. نکته مهم درباره این آدرس این است که برخی از تحلیل‌گران به‌اشتباه این آدرس را متعلق به بزرگ‌ترین نهنگ ارز دیجیتال شیبا معرفی‌ کرده‌اند، درحالی‌که این آدرس Null‌ بوده و در واقع در اختیار شخص خاصی نیست؛ بلکه آدرسی است که توکن‌‌ها به‌قصد سوزاندن روانه آن می‌شود و کسی به آن دسترسی ندارد.

 

آدرس Null یا نهنگ توکن سوز؟

در ابتدای انتشار ارز دیجیتال شیبا اینو، ریوشی بنیان‌گذار این رمزارز نیمی از توکن‌های آن را به ویتالیک بوترین بنیان‌گذار اتریوم تقدیم کرد. بوترین بیشتر این توکن‌ها را به آدرس کیف پولی که کسی به آن دسترسی نداشت فرستاد و این توکن‌ها را سوزاند و بقیه توکن‌ها را به چندین خیریه از جمله خیریه درمان کرونای کشور هندوستان اهدا کرد. به نظر می‌رسد این آدرس ۴۱ درصدی که عده‌ای به‌اشتباه آن را به بزرگ‌ترین نهنگ شیبا اینو نسبت می‌دهند همان آدرس است که بعدها نیز توکن‌هایی برای سوزاندن به این آدرس اضافه شده است.

 

نهنگ‌های ۴ درصدی

دو نفر از بزرگ‌ترین نهنگ‌های ارز دیجیتال شیبا اینو هر یک بیش از ۴ درصد از توکن‌های این ارز دیجیتال را در اختیار دارند. نهنگ بزرگ‌تر با داشتن 4.57٪ در صدر بوده و دومین نهنگ بزرگ این رمزارز 4.17٪ از توکن‌ها را در اختیار دارد. ارزش دلاری دارایی‌های این دو نهنگ بزرگ شیبا به ترتیب 59۳ و ۵۴۱ میلیون دلار است. تعداد توکن‌های شیبا که در اختیار بزرگ‌ترین نهنگ این ارز دیجیتال است بیش از ۴۵ هزار میلیارد ( 45× 〖10〗^12 ( توکن است و نفر دوم بیش از 41 هزار میلیارد توکن شیبا در اختیار دارد.

نهنگ‌های ارز دیجیتال شیبا اینو چقدر سرمایه دارند؟

نهنگ‌های کمی‌ کوچک‌تر

پس از این نهنگ‌ها سومین نفر با داشتن حدود 3.3٪ از کل توکن‌ها در جایگاه بعدی است و ثروتی ۴۲۷ میلیون دلاری دارد. دو نهنگ نیز سهمی حدود ۲٫۸ و ۲٫۳ درصدی از توکن‌های شیبا داشته و در حال حاضر ثروت آن‌ها به ۳۷۱ و ۳۰۱ میلیون دلار می‌رسد.

در جدول نهنگ‌های ارز دیجیتال شیبا در وب‌سایت اتر اسکن ۹ آدرس سهمی ۱ تا ۱٫۵ درصدی از توکن‌های شیبا در اختیار دارند و نهنگ‌های دیگر این ارز دیجیتال هستند.

 

نهنگ‌ها همه را می‌بلعند

گزارش وب‌سایت CoinCarp نشان می‌دهد که ۱۰ هولدر برتر ارز دیجیتال شیبا حدود 63٪ از موجودی کل این ارز دیجیتال را در اختیار دارند. این درصد در میان ۱۰۰ هولدر برتر به بیش از 82٪ موجودی این توکن می‌رسد که سهم نهنگ‌ها و نقش آن‌ها در بازار را به‌خوبی نشان می‌دهد.

با بررسی گزارش‌های این‌چنینی است که می‌توانیم نقش نهنگ‌ها را در برابر نقش دیگر کاربران و جامعه سرمایه‌گذاران،‌ هولدرها و طرف‌داران یک ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی و ... درک کنیم. گر چه داشتن جامعه کاربران برای میم‌کوین‌هایی مانند شیبا اهمیت داشته و به شناخته‌شده‌تر شدن این ارز دیجیتال کمک کرده است، اما مشخص است که نهنگ‌ها حتی با حرکات کوچک خود هم می‌توانند تمام این حرکت‌های رسانه‌ای را تحت‌تأثیر قرار داده و بازارسازی کنند.

 

نهنگ‌های شیبا چه ارزهای دیگری هولد می‌کنند

اطلاعات موجود در وب‌سایت WhalesStat نشان می‌دهد نهنگ‌ها و سرمایه‌داران بزرگ شیبا اینو چه ارزهای دیجیتال دیگری را در کیف پولشان هولد یا نگهداری می‌کنند.

در رأس این ارزهای دیجیتال اتریوم قرار دارد که ارزش متوسط دلاری آن حدود ۱۵ میلیون دلار است. بعد از آن تتر Erc-20 است و سپس HoubiToken، GetChainToken، Chain، Houbi BTC، USDC و Matic Token در کیف پول این نهنگ‌ها در رده‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha