نماز و احکام دین را به زبان ساده آموزش دهیم
کد خبر: 4134831
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
رئیس ستاد اقامه نماز البرز:

نماز و احکام دین را به زبان ساده آموزش دهیم

حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی گفت: احکام دین و نماز را در مدارس، خانواده و کلاس‌های نهضت سوادآموزی به زبان ساده آموزش دهیم.

حجت الاسلام ابوالفضل مرادی رئیس ستاد اقامه نماز البرز

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز، 28 فروردین‌ماه در همایش افتتاحیه متمرکز استانی طرح «نماز کلید بهشت است» که در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزار شد، اظهار کرد: نماز و کارکردهای آن به سواد‌آموزان باید با زبان ساده آموزش داده شود.

وی با اشاره به اینکه نماز به انسان آرامش می‌دهد زیرا انسان با نماز خواندن با خداوند ارتباط برقرار می‌کند، افزود: نماز انسان را از غیبت، تهمت و بدی‌ها باز می‌گرداند، لذا آموزش احکام نماز و دین به دیگران از جمله در مدارس، خانواده و کلاس‌های نهضت سوادآموزی آموزش داده شود.

این مسئول یادآور شد: لازم است برای آشنایی سوادآموزان با موضوع مهم نماز از لوح فشرده ۱۰ دقیقه‌ای که تلفظ صحیح نماز را جمع‌بندی کرده است، استفاده شود.

مرادی در ادامه با مطرح کردن سؤالاتی با محوریت نماز بیان کرد: در موضوع وضو گرفتن نیز جملات کوتاه، ساده به سوادآموزان همانند نظر استاد فاطمی‌نیا که عنوان کرده‌اند، در وضو گرفتن دست، دست‌ها کاملاً شسته شود، آموزش داده شود. مطالبی که در فرآیند آموزش نماز بیان می‌شود باید به‌گونه‌ای باشد که در فرد ایجاد انگیزه و آرامش قلبی کند.

در ادامه علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز با تأکید بر اینکه مهارت خواندن نماز صحیح را به سوادآموزان استان بیاموزیم زیرا آموزش و پرورش انسان تربیت می‌کند، گفت: یکی از انگیزه‌های اصلی مبارزه با بیسوادی، کسب مهارت خواندن قرآن و اعمال دینی مانند نماز و قرائت قرآن است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) در مورد تربیت که فرمودند: «اساس عالم تربیت انسان است» بیان کرد: یکی از مأموریت‌های آموزش‌دهندگان در کلاس را درست خواندن نماز به سوادآموزان تشکیل می‌دهد.

این مسئول با یادآوری اینکه ما وظیفه داریم به سوادآموزان روش صحیح وضو گرفتن و خواندن نماز را آموزش دهیم، افزود: توجه به ترجمه نماز از دیگر موارد مهمی است که آموزش‌دهندگان باید در کلاس‌های درسشان به آن بپردازند.

حجرگشت توضیح داد: رسالت ما در کلاس در دو بخش آموزشی و تربیتی است که نباید از بعد تربیتی آن غفلت کنیم و اجرای طرح نماز کلید بهشت است می‌تواند نقش مؤثری در یاد گرفتن صحیح نماز در بین سوادآموزان استان البرز داشته باشد.

انتهای پیام
captcha