نگاهی به فعالیت‌های قرآنی بیت‌الزهرای آران و بیدگل در ماه رمضان + عکس
کد خبر: 4136398
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی بیت‌الزهرای آران و بیدگل در ماه رمضان + عکس

اعضای مؤسسه قرآن و عترت جامعه بیت الزهرا‌(س) در شهر آران و بیدگل طی ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ ویژه‌برنامه‌های قرآنی و فرهنگی را اجرا و عملیاتی کردند.

به گزارش ایکنا، مؤسسه قرآن و عترت جامعه بیت الزهرا‌(س) آران و بیدگل یکی از مؤسسات قرآنی فعال دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی است که در طول سال برنامه‌های متنوع قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و خیریه را به‌منظور توسعه فعالیت‌های قرآنی و آموزش قرآن‌آموزان اجرا می‌کند.

مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) در سال ۱۳۵۷ به صورت غیر رسمی با همراهی نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه شهرستان کاشان، مرحوم آیت‌الله یثربی فعالیت خود را آغاز و در سال ۱۳۵۹ رسماً فعالیتش را با هدف ترویج، تبیین و تبلیغ احکام و فرهنگ غنی اسلامی و قرآن و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه داد.

زهرا صباری‌فرد، مسئول اجرایی مرکز جامعه بیت الزهرا(س) شهرستان آران و بیدگل در خصوص برنامه‌های قرآنی این مؤسسه در ماه مبارک رمضان گفت: مسئولان مرکز جامعه بیت الزهرا(س) طی جلسات متعدد قبل از ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ ویژه‌برنامه‌هایی را با همکاری خیرین تنظیم کردند.

وی بیان کرد: جزءخوانی و بیان تفاسیر، مفاهیم، معارف قرآن کریم‌(طبق جزوه آموزشی مرکز)، بیان احکام در پایگاه آموزشی و به صورت مجازی (طبق جزوه آموزشی مرکز)، مسابقه هفتگی از مباحث جلسات قرائت قرآن کریم و اهدای هدیه به ممتازان، تبلیغ، تبیین و ترویج برنامه فرزندآوری، تجلیل از خیرین و بانیان مجالس قرآن، تقدیر و اعطای هدیه به بانیان و خیرینی که منزلشان را در اختیار برنامه قرائت قرار دادند و تجلیل از روزه اولی‌های این مرکز از جمله برنامه‌های رمضانی مؤسسه قرآن و عترت جامعه بیت الزهرا‌(س) بود.

صباری‌فرد تصریح کرد: در کنار این موارد تجلیل از خانواده‌های بیش از سه فرزند، تجلیل از مادران دارای نوزاد متولد ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ختم قرآن به‌صورت مجازی و ختم صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) و ویژه‌برنامه‌ رحلت حضرت خدیجه(س) در تمام پایگاه‌ها از دیگر برنامه‌هایی بود که در این مرکز اجرایی شد.

وی افزود: علاوه بر برنامه‌های روزانه، برنامه نوحه‌سرایی و تهیه و توزیع افطاری و سحری ویژه خانواده‌های نیازمند و همچنین تهیه بسته‌های معیشتی و بسته گوشت ویژه خانواده‌های نیازمند از دیگر برنامه‌ها بود که اجرای آن قبل از ماه مبارک رمضان شروع شد. در کنار این موارد اعزام مبلغان به جلسات قرائت قرآن به صورت متفرقه و ویژه‌برنامه جشن ولادت امام حسن مجتبی‌(ع) در تمام پایگاه‌های آموزشی و برنامه قرعه‌کشی و اهدای هدایا به حاضران و همچنین احیای لیالی قدر نیز اجرا شد. همچنین می‌توان به اهدای هدیه به نونهالان و نوجوانان فعال جلسه قرائت و تقدیر و هدیه به حافظان قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در این مرکز اشاره کرد. جذب نوجوانان به عنوان همکار و راوی مبلغان در جلسات و طرح تلاوت سوره‌های کوچک قرآن کریم توسط نونهالان و تقدیم هدیه به آن‌ها از دیگر برنامه‌های صورت گرفته در این مرکز بود.

صباری‌فرد به برنامه‌های برگزار شده در فروردین‌ماه اشاره کرد و گفت: برگزاری جزء‌خوانی و بیان معارف قرآن کریم و... در بیش از ۱۵ پایگاه آموزشی، تهیه گوشت مرغ برای بیش از ۵۰ خانوار و توزیع آن بین نیازمندا‌ن تحت پوشش مرکز و نیازمندان معرفی شده در هفته اول ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ با همت و همکاری خیرین، تهیه لباس به مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان، کمک در تهیه جهیزیه تازه عروس بیش از یک میلیون و 400 هزار تومان نقدی و وسایل منزل، جمع‌آوری یک میلیون و ۸۶۴ هزار تومان کفاره روزه و خرج برای خانواده‌های نیازمند از جمله این برنامه‌ها بود.

وی ادامه داد: تهیه ۵۰ بسته‌ معیشتی ویژه نیمه ماه مبارک رمضان شامل‌ گوشت قرمز، مرغ، حبوبات، قند و چای. برنج، روغن، میوه، رب و... با ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون ریال، برگزاری جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) در تمام پایگاه‌ها همراه با هدیه به حاضران خصوصاً به نونهالان، برگزاری مراسم وفات حضرت خدیجه(س) و سخنرانی درخصوص ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) از دیگر این برنامه بود.

یادآور می‌شود، این مرکز به منظور کاربردی کردن آیات قرآن در میان اقشار مختلف مردم با برگزاری کلاس‌ها و جلسات تفسیر موضوعی، ترتیبی قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) فعالیت‌هایی را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام
captcha