تفسیر سوره سجده در پنجاه و سومین کلیپ قرآنی نیجریه + فیلم
کد خبر: 4137280
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

تفسیر سوره سجده در پنجاه و سومین کلیپ قرآنی نیجریه + فیلم

پنجاه و سومین کلیپ «پنجشنبه‌ها زندگی خود را قرآنی کنیم» با تفسیر آیات آغازین سوره سجده از سوی رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش ایکنا از نیجریه، رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه به منظور معرفی و شناساندن تعالیم اصیل قرآن کریم، قرائت صحیح این کلام الهی و تفسیر و برداشت درست و یکسان از آن توسط ملت‌های سراسر جهان به‌ویژه جامعه مخاطب، هر پنجشنبه مجموعه کلیپ‌های قرآنی با عنوان «پنجشنبه‌ها زندگی خود را قرآنی کنیم» در فضای مجازی و صفحات اجتماعی خود و سایر شبکه‌های مرتبط با این نمایندگی، منتشر می‌کند.

پنجاه و سومین مجموعه از این کلیپ‌ها، از آیه 1 سوره سجده آغاز و تا آیه  6  این سوره قرائت و به زبان انگلیسی تفسیر شده است.

در پایان هر مرحله از قرائت، به صورت خلاصه به نکات کلیدی و موضوعات اصلی آیات قرائت‌شده با عنوان «آنچه از این آیات می‌آموزیم» اشاره می‌شود و مدت این کلیپ 14 دقیقه است.

آیات مورد تفسیر در این کلیپ بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الم: الف لام ميم

تَنزِیلُ الْکِتَابِ لاَ رَیْبَ فِیهِ مِن رَّبِّ الْعَالَمِینَ: نازل شدن اين كتاب كه هيچ [جاى] شک در آن نيست از طرف پروردگار جهانهاست.

أَمْ یَقُولُونَ افْتَرَاهُ بَلْ هُوَ الْحَقُّ مِن رَّبِّکَ لِتُنذِرَ قَوْماً مَّا أَتَاهُم مِن نَّذِیرٍ مِن قَبْلِکَ لَعَلَّهُمْ یَهْتَدُونَ: آيا مى‌گويند آن را بربافته است [نه چنين است] بلكه آن حق و از جانب پروردگار توست تا مردمى را كه پيش از تو بيم‏ دهنده‌اى براى آنان نيامده است هشدار دهى اميد كه راه يابند.

اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّماوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَیْنَهُمَا فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَی عَلَی الْعَرْشِ مَا لَکُم مِّن دُونِهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ شَفِیعٍ أَفَلاَ تَتَذَکَّرُونَ: خدا كسى است كه آسمانها و زمين و آنچه را كه ميان آن دو است در شش هنگام آفريد آنگاه بر عرش [قدرت] استيلا يافت براى شما غير از او سرپرست و شفاعت‌گرى نيست آيا باز هم پند نمى‏‌گيريد.

یُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَی الْأَرْضِ ثُمَّ یَعْرُجُ إِلَیْهِ فِی یَوْمٍ کَانَ مِقْدَارُهُ خمسین أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ: كار [جهان] را از آسمان [گرفته] تا زمين اداره مى‌‏كند آنگاه [نتيجه و گزارش آن] در روزى كه مقدارش آن چنان كه شما [آدميان] برمى‌‏شماريد هزار سال است به سوى او بالا مى‌رود.

ذَٰلِكَ عَٰلِمُ ٱلغَيبِ وَٱلشَّهَٰدَةِ ٱلعَزِيزُ ٱلرَّحِيمُ: اوست داناى نهان و آشكار كه شكوهمند مهربان است.

انتهای پیام
captcha