اختصاص پارکینگ رایگان در مراسم نماز جمعه کنیا
کد خبر: 4137483
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

اختصاص پارکینگ رایگان در مراسم نماز جمعه کنیا

فرماندار نایروبی، پایتخت کنیا اعلام کرد: روزهای جمعه پارکینگ رایگان در نزدیکی مساجد نایروبی وجود خواهد داشت تا مسلمانان بتوانند بدون هیچ مانعی نماز بخوانند.

به گزارش ایکنا از کنیا، جانسون ساکاجا گفت: هر جمعه از ساعت 12 تا 14:30 مسلمانان می‌توانند از پارکینگ رایگان در نزدیکی مساجد نایروبی استفاده کنند.

این تصمیم در پی درخواست پروفسور عبداللطیف عیسی، نایب‌رئیس کمیته مسجد جامع نایروبی اتخاذ شد.

وی از فرماندار درخواست کرده بود که فضای کافی در اطراف مسجد فراهم کند تا مسلمانان بتوانند بدون اختلال به وظایف دینی خود عمل کنند.

ساکاجا که مسیحی است در ضیافت افطار ماه رمضان اعلام کرد: نمازگزاران مسلمان از پرداخت هزینه پارکینگ در نماز جمعه معاف خواهند شد و برای اطمینان از اجرای این دستور، به صورت قانونی آن را به کمیته مالی ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: ما پذیرفته‌ایم که کسانی که به مسجد می‌آیند اجازه پارک رایگان داشته باشند و من این را به کمیته مالی ارائه می‌دهم تا به صورت قانونی اجرا شود و بتوانیم به برادران و خواهرانمان اجازه دهیم بدون هیچ مانعی به مسجد بروند و نماز بخوانند.

فرماندار نایروبی به افراد غیر مسلمان هشدار داد که از فرصتی که برای مسلمانان در نظر گرفته شده است، استفاده نکنند و گفت که برای اطمینان از اجرای مناسب این درخواست با رهبران مسجد همکاری خواهد کرد.

 وی افزود: مسجد جامع مکانی مقدس برای عبادت است، بنابراین این شهرستان به دنبال این است که مطمئن شود که هیچ غرفه تجاری در اطراف آن ساخته نشود.

خبرنگار: زهرا نوکانی

انتهای پیام
captcha