سومین نمایشگاه «ریشه‌ها» در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4138008
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
ویژه هنر قلمزنی

سومین نمایشگاه «ریشه‌ها» در اصفهان برگزار می‌شود

سومین نمایشگاه «ریشه‌ها» با مروری بر آثار قلمزنی بهرام الیاسی و رونمایی از اثر جدید این هنرمند در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.

تابلوی قلمزنی اثر بهرام الیاسی

به گزارش ایکنا، حوزه هنری اصفهان با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، سومین نمایشگاه «ریشه‌ها» را با مروری بر آثار قلمزنی بهرام الیاسی برگزار می‌کند.

سلسله نمایشگاه‌های «ریشه‌ها» که به آثار هنرمندان تجسمی پیشکسوت و معاصر اصفهان می‌پردازد، در سومین نوبت برگزاری، علاوه بر نمایش آثار قلمزنی بهرام الیاسی، از اثر تازه این هنرمند با عنوان تابلوی «کاروان» نیز رونمایی می‌کند.

بهرام الیاسی با 20 اثر در قطع کوچک، 10 اثر در قطع بزرگ، دو سینی قلمزنی و آثار دیگر در این نمایشگاه حضور دارد و قلمزنی تابلوی «کاروان» را با ابعاد 20*2 و 20*1، در سال گذشته به پایان رسانده است. آثار این هنرمند پیشکسوت قرار است در گالری‌های عمارت سعدی شامل بوستان، گلستان، نقطه و تماشا به نمایش گذاشته شود.

سومین نمایشگاه «ریشه‌ها» پنجشنبه، 14 اردیبهشت‌ماه جاری، ساعت 17 در عمارت تاریخی سعدی واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی، حوزه هنری استان اصفهان افتتاح می‌شود و تا 10 خردادماه سال جاری برای بازدید عموم دایر خواهد بود. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز به جز روزهای تعطیل، از ساعت 10 تا 12 و 16 تا 20 به عمارت سعدی مراجعه کنند.

یادآور می‌شود، بهرام الیاسی متولد 1335 در شهرکرد است. او از ۱۵ سالگی نزد اساتیدی مانند شاه‌میرزا و رضا گوهری‌مهر، کار در رشته قلمزنی را آغاز و بیش از ۵۰ سال از عمر خود را در این حرفه صرف کرده است. تکنیک رایج در آثار الیاسی، حکاکی و کوبیدن است، اما با کنده‌کاری، برش‌کاری و حالت دادن به فلز سخت، هنر نگارگری و مینیاتور را روی ظروف یا سطوح فلزی نیز قلم می‌زند.

انتهای پیام
captcha