ابتهال‌خوانی خواهر و برادر نابینای مصری + فیلم
کد خبر: 4138890
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۵

ابتهال‌خوانی خواهر و برادر نابینای مصری + فیلم

ایمان و محمد، خواهر و برادر مصری با وجود نابینایی، آموزش و حفظ قرآن کریم را از کودکی آغاز کرده و امروز استعداد آنها در ابتهال‌خوانی دینی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، ایمان وائل احمد قریب که دانش‌آموز کلاس نهم است، به همراه برادرش محمد که در کلاس ششم درس می‌خواند، نابینا متولد شده‌اند، آنها از اهالی شهر دیرب النجم در استان الشرقیه مصر هستند؛ اما پدر آنها خیلی زود به استعداد بالای آنها در زمینه حفظ قرآن کریم پی برد و از این‌رو آموزش آنها در این زمینه را فراهم کرد.

به گفته ایمان، او حفظ قرآن کریم را در سن شش‌ سالگی آغاز کرد و ظرف دو سال توانست حفظ آن را به پایان برساند، او به زودی احکام تجوید و روایت‌های ده‌گانه را نیز آموخت و در سن 12 سالگی موفق به کسب اجازه حفظ قرآن شد.

محمد نیز حفظ قرآن را از 6 سالگی آغاز کرد و در 8 سالگی موفق به حفظ کل قرآن شد، او تاکنون در مسابقات مختلفی شرکت کرده و در مسابقات محلی موفق به کسب عنوان برتر شده است.

این خواهر و برادر تاکنون در مسابقات بسیاری در سطح استان شرکت کرده‌اند و بارها مقام‌های برتر مسابقات را از آن خود کرده‌اند.

ایمان تاکنون 10 بار در مسابقات کشوری در رشته‌های حفظ و صوت مقام اول و در مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن مقام چهارم را کسب کرده است.

آن دو از شیخ عبدالباسط و شیخ محمد رفعت به عنوان قاریان مورد علاقه خود در نسل قدیم و از شیخ محمود الخشت، احمد نعینع و شیخ الطاروطی به عنوان قاریان مورد علاقه خود در میان اساتید جدید نام می‌برند.

این دو خواهر و برادر نابینای مصری از استعداد بسیاری در زمینه ابتهال نیز برخوردار هستند.

در ادامه می‌توانید فیلم کوتاهی از ابتهال‌خوانی ایمان و محمد را مشاهده کنید.

انتهای پیام
captcha