ارسال 7 هزار و 700 ایده در رویداد «الف‌تا»
کد خبر: 4140018
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

ارسال 7 هزار و 700 ایده در رویداد «الف‌تا»

دبیر رویداد بین‌المللی «الف‌تا» گفت: تاکنون حدود هفت‌ هزار و 700 ایده در محور خُرد رویداد بین‌المللی «الف‌تا» جمع‌آوری شده که مراحل داوری آن طی می‌شود. 

حمید رفیعی، دبیر رویداد بین‌المللی «الف‌تا» در گفت‌و‌گو با ایکنا در رابطه با این رویداد بیان کرد: این رویداد روزهای انتهایی خود را طی می‌کند و تا پایان اردیبهشت در رابطه با اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دریافت ایده و تجربه از معلمان داریم. تاکنون حدود هفت ‌هزار و 700 ایده در محور خرد جمع‌آوری شده که مراحل داوری آن طی می‌شود.  از 23 تا 26 اردیبهشت فضای گفت‌وگو و اشتراک ایده فراهم می‌شود و اگر مشکلی نباشد 27 اردیبهشت اختتامیه این رویداد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ما تلاش کردیم تا پایان فروردین جمع‌آوری آثار داشته باشیم و 12 اردیبهشت اختتامیه این کار برگزار شود، اما فرایند تغییر وزیر آموزش و پرورش و ضرورت ارتقای ایده‌ها ایجاب کرد تا این زمان تمدید شود. ایده‌های دریافت شده ایده‌های خوبی است، اما چالش‌هایی دارند که نیاز به گفت‌وگو و برقراری ارتباط با معلمان، اصلاح فرایندها، ارتقا و توانمندسازی دارد و به همین دلیل فرایند دریافت ایده را تا پایان اردیبهشت تمدید کردیم.

دبیر رویداد بین‌المللی «الف‌تا» اظهار کرد: پنج گروه برای رویداد «الف‌تا» همکاری می‌کنند که می‌توان به حوزه سما، اندیشکده معنا، حوزه ستاپ، مجموعه امید و مجموعه آموزشی کرامت اشاره کرد. همچنین هفت تشکل مردم نهاد فرایند اجرای «الف‌تا» را دنبال می‌کنند و هر کدام بخشی از فرایند را بر دوش می‌کشند که به مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان می‌توان اشاره کرد.

رفیعی افزود: متأسفانه در آموزش و پرورش بستری برای تجربه نوردی نداشتیم و این بستر با ظرفیت شاد در حال شکل‌گیری است که بتوانیم صفحه اختصاصی معلمان را شکل دهیم و با خود معلمان بتوانیم در طول سال بر فرایند این نرم‌افزار همکاری داشته باشیم.

وی در رابطه با حوزه بین‌الملل این رویداد گفت: تقریباً 24 گروه در حوزه جهان اسلام آثاری را ارسال کردند که از این بین 9 اثر مورد تائید اولیه قرار گرفته و با پذیرفته‌شدگان گفت‌وگو شده است و در حال انجام مقدمات حضور آنها هستیم. از شرکت‌کنندگانی که در این رویداد ایده‌های خود را مطرح کردند می‌توان به کشورهای عراق، هند، پاکستان، سوریه و... اشاره کرد.

رفیعی افزود: تاکنون حدود 9 پیش‌نشست در این رابطه برگزار شده است و حدود 190 هزار مخاطب در این نشست‌ها حاضر شدند که هفت هزار نفر آثار خود را در بخش چکیده‌ها ثبت کردند. همچنین پیش‌رویدادهای استانی در بعضی از شهرستان‌ها برگزار شده است و تلاش شده تا از این طریق سبب هم‌افزایی در رویداد «الف‌تا» ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha