محفل قرآنی در منطقه سوم دریایی نبوت کنارک برگزار شد + عکس
کد خبر: 4143225
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

محفل قرآنی در منطقه سوم دریایی نبوت کنارک برگزار شد + عکس

محفل انس و تدبر در قرآن‌ به صورت مشترک با همکاری نیروهای مسلح، همزمان با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی‌ خرمشهر در منطقه سوم دریایی نبوت کنارک برگزار شد.

محفل انس و تدبر در قرآن

به گزارش ایکنا، در راستای پاسداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی‌ خرمشهر، نماد «عزت، غیرت، اقتدار و مقاومت» و دهه کرامت و همچنین بازگشت مقتدرانه ناوگروه ۸۶، اقتدار ۳۶۰ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مأموریت دریانوردی دور دنیا و کره زمین، محفل انس و تدبر در قرآن‌ کریم با حضور نیروهای مسلح و مسئولان لشکری شهرستان‌های کنارک و چابهار در مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرک شهید مولایی منطقه سوم نداجا برگزار شد.

در این مراسم که با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزار شد، قاریان خوش‌خوانی از نیروهای مسلح (نداجا، نهاجا، پداجا) آیاتی‌ از سوره‌های مبارکه فتح، احزاب و فصلت را تلاوت کردند و سپس امیردریادار دوم عرشه و ستاد‌ حسین حسنی، فرمانده منطقه سوم نبوت نداجا به سخنرانی پرداخت.

فرمانده منطقه سوم نبوت نداجا ضمن گرامیداشت ایام سوم خرداد به تبیین و تشریح فتح خرمشهر، این کار بزرگ و الهی و همچنین بازگشت ناوگروه ۸۶ نداجا پرداخت و بیان کرد: تمامی این موارد از برکات و عنایت الهی و ائمه اطهار(ع) است که به عنوان الگویی در سرلوحه فعالیت‌ها و اقدامات قرار دارد.

امیردریادوم عرشه حسنی اضافه کرد: امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش ج.ا.ا به خود می‌بالد که در سایه اتکال به حی‌ّ سبحان و قرآن و توانمندی‌های داخلی، بدون وابستگی به بیگانه و کشورهای دیگر توانست به مانند یک کشور ابرقدرت با شعار «راه ما، راه‌ حسین(ع)»، پیام صلح و دوستی و مهربانی را در کل دنیا طنین‌انداز و مخابره کند.

پخش کلیپ‌های متنوع با موضوع «فعالیت‌های قرآنی‌ و اقتدار» متناسب با این ایام، اجرای سرود قرآنی‌ توسط گروه‌های همخوانی منطقه و ارائه محفوطات حافظان وحی از دیگر بخش‌های این برنامه چند ساعته بود.

بنابرگفته ناوسروان الهیات سعید ملایی، مسئول قرآن، عترت و نماز منطقه سوم نبوت «حسن ختام این برنامه، تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین فعالان فرهنگی و قرآنی در قالب طرح «رهپویان وحی» و حضور بر سر مزار شهید گمنام شهرک شهید مولایی بود».

انتهای پیام
captcha