ناوگروه ۸۶ سیلی محکمی به دشمن زد
کد خبر: 4143581
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
امیر دریادار ایرانی:

ناوگروه ۸۶ سیلی محکمی به دشمن زد

فرمانده نیروی دریایی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه ناوگروه ۸۶ سیلی محکمی به دشمن زد، گفت: با افتخار پرچم کشورمان را در قاره آمریکا به اهتزاز درآوردیم؛ جایی که حیاط خلوت آمریکاست.

دریادار ایرانی

به گزارش خبرنگار ایکنا، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، امروز، پنجم خرداد، در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران درباره بازگشت ناوگروه ۸۶ به کشور گفت: امروز نیروی دریایی ارتش با حضور در دریا‌های آزاد دنیا و اجرای مأموریت‌های بلندمدت؛ عمق راهبردی، حوزه نفوذ و قدرت منطقه‌ای خود را تقویت و به نمایش گذاشته است. امروز نیروی دریایی ارتش متفاوت از قبل در صحنه‌ها حضور پیدا کرده و اقداماتش را در عرصه‌های جهانی انجام می‌دهد.

وی افزود: ناوگروه ۸۶ به اذن ولی امر زمان در مهر ۱۴۰۱ مأموریت خود را شروع کرده و مسیر‌های مختلفی را طی کرد و مورد احترام کشور‌هایی قرار گرفت که در آنجا توقف داشت. این ناوگروه برای نخستین بار توانست در اقیانوس آرام حضور پیدا کند و در طوفان‌هایی حضور داشته باشد که ناو‌های کشور‌های پیشرفته در آن گرفتار می‌شدند، ولی ناوشکن جماران توانست از اقیانوس ناآرامِ آرام عبور کند.

سیلی ناوگروه 86 به دشمن

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوگروه ۸۶ سیلی محکمی به دشمن زد، گفت: با افتخار پرچم کشورمان را در قاره آمریکا به اهتزاز درآوردیم؛ جایی که حیاط خلوت آمریکاست و همچنین هم‌رزمان من ۲۵ هزار کیلیومتر را بدون توقف طی کردند. خیلی دشمن شیطنت کرد، ولی در برابر دعا‌های مردم ایران سر تعظیم فرود آورد.

دریادار ایرانی بیان کرد: از سوی دیگر این ناوگروه در اقیانوس وحشی اطلس حضور یافت و وارد بندر کیپ تاون آفریقای جنوبی شد و این اتفاق همزمان بود با ماه مبارک رمضان و همرزمان من در مساجد شیعیان حضور پیدا کردند و هم با اهل سنت تعامل داشتند و پیام اخوت و برادری را به نمایش گذاشتند تا تمام سناریو‌های دشمن به شکست بینجامد.

وی گفت: علی‌رغم همه دشمنی‌ها، شیطنت‌ها، تحریم‌ها و توطئه‌ها یک قدم در برابر دشمن عقب ننشستیم و ناوگروه ۸۶ با اقتدار تمام از آبراه‌ها عبور کرد. همچنین آخرین بازدید دریادلان از عمان بود که به درخواست خود کشور عمان انجام شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوگروه ۸۶ پیام اقتدار ملت ایران را به نمایش گذاشت، تأکید کرد: امروز هم‌رزمان من با اقتدار و باصلابت به میهن اسلامی بازگشته و تلاش ما این است امنیت کشتیرانی و امنیت منطقه را برقرار کنیم و اگر لازم باشد برای برقراری امنیت در هر نقطه از دنیا حضور خواهیم یافت.

مردم ایران انزواپذیر نیستند

دریادار ایرانی ادامه داد: مردم ایران انزواپذیر نیستند و در برابر توطئه‌ها ایستادگی خواهد کرد. آنچه را که از فتح خرمشهر آموختیم به دنیا مخابره خواهیم کرد. به دنیا ثابت کردیم می‌توانیم و پرچم ایران را با اقتدار و با صلابت در دنیا به اهتزاز درآوردیم و امروز هم نیازمند دعای خیر مردم عزیز ایران هستیم و همچنین نیازمند تلاش جوانان غیوری که بتوانند برای کشورمان تجهیزات تولید کنند. دشمن نمی‌دانست ما چگونه سوخت ناوشکن‌ها را تأمین می‌کردیم و دشمن متعجب بود از اینکه چگونه ناوگروه ۸۶ موفق ظاهر شد و لذا ان‌شاءالله دشمن را شکست خواهیم داد.

وی در پایان گفت: هندسه جدیدی در جهان در حال شکل‌گیری است و ایران یکی از اضلاع این هندسه جدید قدرت است و ارتش برای تقویت جایگاه ایران در هندسه جدید قدرت تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha