بیان ناگفته‌های انقلاب جوانان را متوجه داشته‌های خود می‌کند + فیلم
کد خبر: 4144026
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
آقا‌محمدی در آیین بزرگداشت شهدای هفت تیر:

بیان ناگفته‌های انقلاب جوانان را متوجه داشته‌های خود می‌کند + فیلم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید ناگفته‌های انقلاب را بیان کنیم تا جوانان این مرز و بوم متوجه داشته‌های خود شوند.

بیان ناگفته‌های انقلاب جوانان را متوجه داشته‌های خود می‌کندبه گزارش ایکنا، آیین بزرگداشت شهدای هفت تیر «یاران بهشتی» با حضور جمعی از خانواده شهدا امروز ششم تیر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای جلسه سردار محمدقاسم ناظر؛ مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سخنانی بیان کرد: امروز در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گرد هم آمده‌ایم تا 42 سال پس از هفتم تیر سال 60، بار دیگر این واقعه تروریستی و شهادت جانسوز یاران بهشتی را مورد بازخوانی قرار دهیم. هفتم تیر یادآور شهادت یکی از شاخص‌ترین مبارزان و چهره‌های انقلاب اسلامی ایران، شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران ایشان در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: منافقین کوردل با سوءاستفاده از نابسامانی‌های سال‌های نخستین پس از پیروزی انقلاب، با شناسایی چهره‌های خدوم و تأثیرگذار و ترور آنها، سعی در ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و تضعیف نظام نوپای جمهوری اسلامی داشتند. ششم تیر سال 1360 که ترور نافرجام مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر اتفاق افتاد و فردای آن روز، هفتم تیرماه بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی که با شهادت دکتر بهشتی و نمایندگان منتخب ملت همراه بود ازجمله جنایات گروهک تروریستی منافقین در آن ایام است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در پیام تاریخی خود در تاریخ 9 تیر 1360 خطاب به منافقین فرمودند: «ننگتان باد ای تفاله‌های شیطان و عارتان باد ای خودفروختگان به جنایتکاران بین‌المللی که در سوراخ‌ها خزیده‌اند و در مقابل ملتی که در برابر ابرقدرت‌ها برخاسته است به خرابکاری‌های جاهلانه پرداخته‌اید». آن معاندان گمان می‌کردند با شهادت یاران و نزدیکان امام خمینی(ره) جریان انقلاب متوقف و یا تضعیف می‌شود؛ غافل از اینکه نهال نوپای جمهوری اسلامی با خون همین شهیدان آبیاری و تناور خواهد شد. علی‌رغم تمامی این فراز و نشیب‌ها، به لطف پروردگار و با رهبری پیامبرگونه امام(ره) و به پشتوانه مردم ولایتمدار و انقلابی در صحنه‌های مختلف، جریان انقلاب اسلامی شتاب بیشتری به خود گرفت به‌طوری‌که امروز با گذشت بیش از 4 دهه از پیروی انقلاب اسلامی، اهداف بلند و آرمان‌های والای این انقلاب مرزهای کشور را درنوردیده و الهام‌بخش بسیاری از بیداری‌ها و جنبش‌های ضد استعماری و استبدادی در سرتاسر جهان شده است.

ناظر در خاتمه سخنانش ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه بیان کرد: رجای واثق دارم که دست‌اندرکاران این قوه با اتکاء به قدرت لایزال الهی و پیروی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری شخصیت بی‌نظیر مرحوم آیت‌الله دکتر بهشتی را الگوی خود قرار داده و با روحیه انقلابی و کار جهادی مضاعف، امنیت و آرامش کشور را فراهم آورده، گامی مؤثر در حل مشکلات مردم برداشته و با هوشیاری هر چه بیشتر توطئه‌های استکبار جهانی را در داخل و خارج از کشور خنثی کنید.

بعد از سخنان سردار ناظر، بخش‌هایی از فیلم سینمایی «درخت گردو» به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شیمیایی سردشت پخش شد و سپس علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پشت تریبون قرار گرفت و گفت: پخش بخش‌هایی از فیلم «درخت گردو» برای همه ما بسیار دردآور بود. من به‌شخصه بمباران شیمیایی را از نزدیک دیدم زمانی که حلبچه بمباران شیمیایی شد، همراه سردار ذوالقدر و سردار وحیدی به حلبچه رفتیم تا آقای شمخانی را ببینیم.

وی افزود: میزان شهدا در حلبچه به‌اندازه‌ای بود که از یک خانواده ۲۰ نفره یک یا دو نفر باقی مانده بودند. بعد از بمباران تعداد شهدا پنج هزار نفر اعلام شد. ملتی که این‌گونه پای انقلاب خود ایستاده و هزاران شهید تقدیم انقلاب کرده، شایسته تقدیر و ستایش است.

وی درباره شهدای هفت تیر بیان کرد: چند روز قبل از پیروزی انقلاب شاید خیلی از ما تصور نمی‌کردیم که انقلاب به این سرعت به پیروزی برسد اما تدبیر امام(ره) این امر را رقم زد. ۲۱ خرداد رژیم شاهنشاهی حکومت نظامی اعلام کرد ولی به فرمان امام(ره) مردم در خیابان‌ها باقی ماندن و همین امر باعث پیروزی انقلاب شد بعد از پیروزی انقلاب دشمنان از پای ننشست و تلاش کرد در بخش‌های مختلف نفوذ کند. بنی‌صدر گواه بارز این گفته است.

آقا‌محمدی تأکید کرد: بعد از دولت موقت قرار بود آقای بهشتی کاندید ریاست جمهوری شوند اما جو گونه‌ای بود که بنی‌صدر کاندید شد. امام(ره) نیز در این میان صبوری کردند تا مردم خود متوجه راه صحیح شوند. تاریخ انقلاب بسیار آموزنده است برای همین باید ناگفته‌های انقلاب را بیان کنیم تا جوانان این مرز و متوجه داشته‌های خود شوند.

وی تأکید کرد: بعد از اعلام ریاست جمهوری بنی‌صدر حرکات خصمانه او آغاز شد. یکی از اقدامات بنی‌صدر دشمنی با آیت‌الله بهشتی بود. بنی‌صدر با قدرت رسانه‌ای که در اختیار داشت متأسفانه چهره‌ای نادرست از شهید بهشتی و دیگر یاران انقلاب ترسیم کرد اما شهید بهشتی با صبوری این هجمه‌ها را تحمل کرده و سعی کرد با سخنان و کارهایشان تبلیغات دروغین دشمن را خنثی کنند.

این عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید بهشتی دموکراسی را به معنای واقعی در کارهایش معنا می‌کرد، گفت: بعد از فرار بنی‌صدر ترور شخصیت‌های نظام با شدت شروع شد. امام(ره) با رفتار خردمندانه با این ترورها برخورد کردند تا نقشه دشمن که همان شکست دادن انقلاب بود خنثی شود. در این میان بزرگانی چون؛ شهید بهشتی و شهید رجایی قربانی ترور کوردلان شدند.

وی تأکید کرد: راه انقلاب تغییر نمی‌کند اما آدم‌ها ممکن است تغییر کنند. برای همین بیش از آنکه انقلابی باشیم باید بتوانیم در راه انقلاب باقی بمانیم. انقلابی واقعی کسی است که در راه خدا به مردم خدمت کند. این گفته را به معنای واقعی در سیره شهید بهشتی شاهد بودیم. بعد از شهادت دکتر بهشتی، انقلاب باز اتفاقات دیگری را هم تجربه کرد اما انقلاب همه آنها را پشت سر گذاشت و امروز به پیشرفتی بزرگ نائل آمده است.

وی در خاتمه سخنانش بیان کرد: خدا را شاکرم بابت نعمت بزرگ ولایت. در این مجلس می‌گویم؛ شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید سلیمانی و همه شهدا، ما می‌دانیم شما شاهد و زنده هستید. ما راه انقلاب را باور داریم و برای ادامه راهمان عنایت شما را خواهانیم.

در انتهای این مراسم از مادر شهید حسن مهدی‌زاده (شهید دفاع مقدس)، مادر شهید محمدحسین میردوستی (مدافع حرم)، مادر شهیدان سلمان و روح‌الله امیر احمدی (شهیدان امنیت و امربه‌معروف) تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha