رقابت ۳۲۰ معلم در مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان + صوت
کد خبر: 4146738
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
باقری خبر داد:

رقابت ۳۲۰ معلم در مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان + صوت

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخش نهایی مرحله کشوری هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان از ۲۹ خرداد تا ۱ تیر در مشهد مقدس به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از مسابقات مجموعا ۳۲۰ نفر در پنج رشته باهم به رقابت می‌پردازند.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان از آغاز سال تحصیلی جاری (۱۴۰۱-۱۴۰۲) در مناطق سراسر کشور در رشته‌های قرائت قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات فوق معمولاً در ایام دهه فجر در مرحله مناطق در قریب به ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش برگزار شده است، اظهار کرد: نفرات اول مرحله منطقه‌ای، به مرحله استانی راه پیدا کردند. مرحله استانی نیز همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در ۳۲ استان برگزار شد و از هر استان ۱۰ نفر (مجموعا ۳۲۰ نفر) در مرحله کشوری حضور خواهند داشت.

باقری اضافه کرد: مرحله کشوری نیز طی دو بخش مقدماتی و فینال برگزار می‌شود. آثار متسابقان در بخش مقدماتی تمامی رشته‌ها(به جزء رشته حفظ) از سوی استان‌ها ارسال و داوری شده است و شرکت‌کنندگان فینال مشخص شده‌اند، اما بخش مقدماتی رشته حفظ به صورت ارتباط زنده (طی ۱۵ روز پیش) انجام شد و اجرا‌ها داوری شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اسامی راه‌یافتگان به بخش فینال مرحله کشوری اعلام شده، بیان کرد: این مرحله به صورت حضوری از ۲۹ خرداد تا ۱ تیر در مشهد مقدس در پنج رشته و در دو بخش بانوان و آقایان با قضاوت ۱۰ نفر از داوران در رشته‌های قرائت و حفظ و ۱۲ داور در سایر رشته‌ها انجام خواهد شد.

کد

وی درباره نحوه شرکت‌کنندگان در دو رشته نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام، ادامه داد: در رشته نهج‌البلاغه، موضوعاتی به استان‌ها اعلام شده و متسابقین درباره این موضوعات مقالاتی را به رشته تحریر درآورده‌اند که در مرحله مقدماتی مقاله و ارائه‌شان داوری شده است و در مرحله نهایی حضوری باید به ارائه مقاله خود بپردازند.

باقری اضافه کرد: در رشته روش تدریس احکام به دنبال این هستیم که معلمان در بازه زمانی 10 دقیقه‌ای مجموعه احکام و مسائل شرعی که مبتلابه دانش‌آموزان است را ارائه کنند که طی آن می‌توانند با روش‌های نوین و ابزار‌های مورد نیاز(گویی که مخاطبان از دانش‌آموزان هستند) متناسب با جنسیت و دوره تحصیلی دانش‌آموز به بیان مسائل شرعی و احکام بپردازند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره ویژگی معلمان شرکت‌کننده در این مسابقات، تصریح کرد: تمام فرهنگیان آموزش و پرورش که کد پرسنلی دارند و مشغول به فعالیت در تمامی مقاطع و دوره‌های تحصیلی هستند می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی درباره مباحث تشویقی که برای فرهنگیان برتر مرحله کشوری در نظر گرفته شده است، گفت: نفرات برتر لوح تقدیر و هدایایی را دریافت می‌کنند. این لوح تقدیر هم خود دارای امتیاز است و هم در رتبه‌بندی آیتمی است که معلمان می‌توانند با بارگذاری مدارک از مزایایی آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha