رقابت ۲۵۰۰ نفر در مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزی + صوت
کد خبر: 4147262
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
باقری خبر داد:

رقابت ۲۵۰۰ نفر در مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزی + صوت

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در دو بخش مقدماتی به صورت ارسال آثار در تمامی رشته‌ها جز رشته حفظ و بخش فینال برگزار می‌شود، گفت: در این مرحله قریب به دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از مقاطع متوسطه اول و دوم به رقابت می‌پردازند که یک سوم نفرات به بخش فینال مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در دو بخش پژوهشی و آوایی از مهرماه در مدارس شروع شده است و دانش‌آموزان امکان شرکت در دو رشته را داشتند.

وی با اشاره به اینکه مرحله آموزشگاهی این مسابقات هرساله همزمان با هفته قرآن و عترت (طی هفته پایانی آذر) انجام می‌شود، افزود: ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند که از این تعداد، برگزیدگان به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کردند و سپس منتخبان در مرحله استانی طی اردیبهشت‌ماه با هم به رقابت پرداختند و پس از اتمام امتحانات پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان، در هفته اول تیرماه شاهد برگزاری مرحله کشوری خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


باقری با اشاره به اینکه مرحله کشوری مسابقات دانش‌آموزی در دو بخش مقدماتی و فینال برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در بخش مقدماتی این مرحله قریب به دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از دو دوره تحصیلی متوسطه اول و دوم باهم به رقابت می‌پردازند. امسال برای نخستین بار است که دانش‌آموزان حافظ کل قرآن مقطع دوره ابتدایی، حضور دارند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: این تدبیر به این دلیل اتخاذ شده است که در برخی از کشور‌های اسلامی، مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته حفظ کل ویژه رده سنی پایین ۱۲ سال برگزار می‌شود، لذا این امر به دلیل انتخاب افرادی شایسته در این رده سنی با فرایندی مشخص و اعزام به این مسابقات است.

وی ادامه داد: بخش آوایی مسابقات دانش‌آموزی در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، مداحی (ویژه پسران) و دعاخوانی (ویژه دختران که امسال افزوده شده) در مشهد مقدس طی تیر و مردادماه برگزار می‌شود. همچنین دانش‌آموزان در بخش پژوهشی در رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن، انشای نماز و گفتمان مهدوی (امسال افزوده شده) در کرمانشاه برگزار می‌شود.

کد

باقری با تأکید بر اینکه در بخش مقدماتی این مرحله، ارسال آثار به جز رشته حفظ (که طی ارتباط متسابقان به صورت برخط و آنلاین با داوران برگزار می‌شود) انجام خواهد شد، افزود: حدود یک سوم نفرات حاضر شده در بخش مقدماتی به بخش فینال مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha