ضرورت مولدسازی انفال/ به‌جای طلای زرد، طلای سیاه را پشتوانه چاپ پول قرار دهیم
کد خبر: 4147454
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
غنی‌زاده در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد:

ضرورت مولدسازی انفال/ به‌جای طلای زرد، طلای سیاه را پشتوانه چاپ پول قرار دهیم

کارشناس اقتصادی گفت: مولدسازی اموال راکد دولتی، بیشتر، ساختمان‌ها و زمین‌های دولتی را شامل می‌شود ولی من معتقدم در کنار مولدسازی اموال راکد دولت باید مولدسازی انفال هم در دستورکار قرار گیرد.

خسرو غنی زاده

عوامل و دلایل متعددی مانع تبدیل مکتب اقتصادی اسلام به نظام اقتصادی اسلام شده است. برخی کارشناسان معتقدند افزایش نقدینگی و الگوبرداری از اقتصاد غربی مانع تحقق این مهم شده و باید شیوه را به گونه‌ای اصلاح کرد که اثرات و ردپای اقتصاد غربی به طور کلی از بین برود و توصیه‌های اقتصادی پیامبر اسلام(ص)، قرآن و سیره اهل بیت(ع) جایگزین آن شود.   

خسرو غنی‌زاده، مدير‌عامل شرکت ايمانتک و کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه راه‌حل رفع مشکلات بانکی و اقتصاد کشور شناخت پول است، اظهار کرد: این شناخت پول باید از سوی مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاق بیفتد. ما فعلاً پول را به درستی نشناخته‌ایم و پول اعتباری را به عنوان پول اسلامی می‌دانیم.

وی افزود: از سوی دیگر اقتصاد التقاطی یعنی تلفیق اقتصاد اسلامی با اقتصاد غربی سبب شده تا مشکلات اقتصادی کشور تشدید شود و همچنین خلق پول بدون پشتوانه شرایط موجود را بدتر هم کرده است. من زمانی در جلسات آیت‌الله حائری شیرازی شرکت می‌کردم و  دغدغه ایشان معرفی پول اسلام در دو کتاب به مسئولان نظام بود. طبق نظر آیت‌الله حائری شیرازی ارزش پول باید ثابت بماند و ارزشش باید معادل وزن طلا و درهم و دینار باشد.

لزوم دریافت مالیات اسلامی با محوریت زکات

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: اگر می‌خواهیم اقتصاد اسلامی را جا بیندازیم اول باید پول را معرفی کنیم و سپس مالیات‌های اسلامی که محور و اساسش زکات است دریافت شود.

غنی‌زاده درباره فلسفه اقتصاد اسلامی گفت: فلسفه اقتصاد اسلامی به جریان انداختن سرمایه، ثبات ارزش پول و مولد کردن ثروت‌های موجود در کره زمین است و زکات نقش مهمی در تحقق اقتصاد اسلامی دارد ولی متأسفانه در جمهوری اسلامی نسبت به آن غفلت شده و رهبر معظم انقلاب هم نسبت به آن هشدار داده‌اند.

وی بیان کرد: خداوند به انسان‌های باایمان و ثروتمند توصیه کرده اموالشان را در بخش تولید و فعالیت‌های مولد اقتصادی به گردش درآورند و اگر غیر از این باشد باید هرساله مالیاتش را پرداخت کنند. اگر اهمیت و نقش زکات در حل مشکلات اقتصادی در کشور به خوبی جا بیفتد به طور قابل توجهی به سمت جلو حرکت کرده‌ایم.

مدير‌عامل ايمانتک در بخش دیگر ی از گفت‌وگوی خود به نقش انفال اشاره و تأکید کرد: ابتدا باید خلق پول را متوقف کرد و اجازه خلق پول از بانک‌های خصوصی سلب شود و خلق پول هم فقط در اختیار حکومت باشد و اگر قرار است حکومت برای مولدسازی و رشد و توسعه اقتصادی خلق پول انجام دهد حتماً باید با اذن ولی فقیه و با پشتوانه انفالی که در اختیار اوست صورت گیرد. در اصل ولی فقیه انفالی را که در اختیار دارد به وسیله ملت مولدسازی می‌کند و به جریان می‌اندازد.

مولدسازی انفال در کنار مولدسازی اموال دولتی به اذن ولی فقیه

غنی‌زاده ادامه داد: مولدسازی اموال راکد دولتی را ماه‌هاست می‌شنویم که بیشتر، ساختمان‌ها و زمین‌های دولتی را در شامل می‌شود ولی من معتقدم در کنار مولدسازی اموال راکد دولت باید مولدسازی انفال هم در دستورکار قرار گیرد. مشکل ما این است که ثروت‌های موجود در زمین را طبق احکام اسلامی مولد نکرده‌ایم و اگر این ثروت در بخش مولد اقتصاد بکار گرفته شود به صورت خودکار مشکلات اقتصادی حل و فصل خواهند شد.

وی بیان کرد: ما به جای اینکه مولدسازی انفال و مولدسازی دارایی‌های دولت طبق اصول اسلامی را مدنظر داشته باشیم، گفته‌ایم باید به پول بهره تعلق گیرد و سالانه 6 هزار میلیارد تومان هم پول بدون پشتوانه از سوی سیستم بانکی خلق  کردیم. به مردم بهره پول را پرداخت می‌کنند و این مصداق ربا و حرام است.

طلای سیاه به جای طلای زرد پشتوانه چاپ پول قرار گیرد

کارشناس اقتصادی اضافه کرد: یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توان به واسطه آن به شرایط بد اقتصادی موجود پایان داد این است که پول را معادل ارزش وزن طلا کنیم ولی در جمهوری اسلامی آنقدر طلا و نقره وجود ندارد که پشتوانه پول باشد. درست است طلای زرد به اندازه کافی در کشور وجود ندارد ولی طلای سیاه که به وفور یافت می‌شود و حتماً هم نباید طلای زرد را پشتوانه چاپ پول قرار داد و نفت که به عنوان طلای سیاه محسوب می‌شود می‌تواند به اذن ولی فقیه پشتوانه پول قرار گیرد.

غنی‌زاده گفت: مولدسازی اموال و انفال هم حکومت را منتفع می‌کند و هم مردم را و هم اینکه هرساله رشد و توسعه اقتصاد ادامه‌دار خواهد بود و به تولید ثروت در کشور منجر می‌شود.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha