۷۴هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی در حال ساخت است
کد خبر: 4148489
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

۷۴هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی در حال ساخت است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۷۴ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان در دست ساخت است، گفت: در صورت تأمین زیرساخت‌ها، یک سوم از این تعداد آبان‌ماه سال‌جاری به متقاضیان تحویل می‌شود.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته 27 خردادماه، در جلسه شورای مسکن استان، گفت: کار فرابخشی در امر مسکن در این استان در حال انجام است و در مرحله نخست طرح نهضت ملی ۹۰ درصد اراضی مورد نیاز برای ساخت مسکن در استان تامین شده و بیش از ۹ هزار هکتار برای این کار در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه 74 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان در دست ساخت است، گفت: در صورت تامین زیرساخت‌ها، یک سوم از این تعداد آبان‌ماه سال‌جاری به متقاضیان تحویل می‌شود.

خرّم ادامه داد: طراحی نقشه و ساخت مسکن، مرحله دوم این طرح بود که در بسیاری از شهرستان‌ها این کار نیز انجام شده و در حال انجام است و در مرحله سوم، تأمین زیرساخت‌هاست که نیاز به همکاری وزارت نیرو و نفت دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه هزینه‌های تأمین زیرساخت به‌صورت مساوی بین سه ارگان صندوق ملی مسکن، وزارت نیرو و سازمان برنامه‌وبودجه تقسیم‌بندی شد، گفت: تاکنون بیشترین سهم را سازمان برنامه‌وبودجه تأمین و پرداخت کرده است.

وی افزود: متأسفانه وزارت نیرو در موضوع زمین‌هایی که قابل مولدسازی و فروش هستند سخت‌گیری می‌کند و دستگاه‌های استانی اختیار تام ندارند، درحالی‌که راه میان بر برای تأمین زیرساخت‌ها و رفع بسیاری از مسائل، دادن اختیار تام به دستگاه‌های استانی است. انتظارمان از وزارت نیرو توجه ویژه به استان‌هایی است که آماده افتتاح طرح‌های ملی مسکن هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین خواستار استفاده از بافت‌های فرسوده به‌منظور ساخت مسکن ملی از سوی راه و شهرسازی شد و گفت: باید موانع قانونی را برطرف کنیم و با توان بیشتر در کاهش مساحت بافت فرسوده با پیاده کرده طرح‌های ساخت مسکن ملی اقدام لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha