ظرفیت‌‌های کاروان‌‌ قرآنی حج چگونه افزایش پیدا می‌کند + فیلم
کد خبر: 4149010
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰

ظرفیت‌‌های کاروان‌‌ قرآنی حج چگونه افزایش پیدا می‌کند + فیلم

عضو کاروان قرآنی حج ۱۴۰۲ با بیان اینکه امیدواریم سالی استثنایی را برای قاریان قرآن در حج شاهد باشیم، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت کاروان قرآنی بستگی به استقبال زائران خانه خدا و برنامه‌هایی دارد که کاروان‌ تدارک می‌بیند، لذا هر مقدار برنامه‌ها جامع‌تر و درخواست‌ها متعدد باشد به طبع آن ظرفیت قرآنی هم بایستی بالاتر برود.

ظرفیت‌‌های کاروان‌‌ قرآنی حج چگونه افزایش پیدا می‌کند + صوتکاروان قرآنی نور امسال با حضور ۲۰ قاری و حافظ قرآن کریم از ۱۲ استان عازم سرزمین وحی شده است تا ضمن اجرای برنامه و برپایی محافل قرآنی در بین زائران بیت‎‌الله‌الحرام و مدینه منوره، اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران به ترویج فرهنگ انس با قرآن را بین حجاج دیگر کشور‌ها منعکس کند.

محمد کاظمی، مدرس و قاری ممتاز قرآن کریم و از اعضای کاروان قرآنی حج ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص وضعیت فعلی برنامه‌ کاروان قرآنی نور گفت: امسال با توجه به ارتباط خوبی که از نظر دیپلماسی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عربستان ایجاد شده است، امیدواریم که در اجرای برنامه‌های قرآنی سالی استثنایی و ویژه را برای قاریان قرآن شاهد باشیم. به لطف خدا از بدو ورود برخورد‌ها بسیار خوب و مناسب بود و همین موضوع انگیزه اعضای کاروان را برای اجرای تلاوت‌ها و برنامه‌های قرآنی فاخر بالا برد. حتی به زعم اساتیدی که سال‌های پیش به سرزمین وحی مشرف شدند امسال برخوردها با حجاج ایران و اعضای کاروان بسیار بهتر شده بود.

 استقبال بی‌نظیر از برنامه‌های قرآنی

عضو کاروان قرآنی حج ۱۴۰۲ با بیان اینکه اجرای برنامه در محافل و برنامه‌های حجاج ایرانی و دیگر کشور‌ها، تلاوت در مراسم دعای کمیل، ندبه و دعای عهد و اجرای قرائت قرآن در برنامه‌های مختلف بعثه مقام معظم رهبری گفت: برنامه‌هایی که در هتل‌ها برای حجاج ایرانی مکه انجام دادیم در قالب برنامه‌های انس با معرفت و دعای کمیل خیلی خوب بوده است.

وی افزود: اگر قبلا اعلام می‌شد که استقبال زیادی از برنامه‌‌ها نمی‌شد، اما امسال شاهدیم که اصرار و استقبال برای حضور در محافل بسیار شده است، مخصوصا اینکه مقام معظم رهبری یکی از شاخصه‌ها را کار قرآنی و استوار بودن تمام اعمال حج بر آیات قرآن دانستند و این تاکیدات باعث شد که عنایت ویژه‌ای به امر قرائت قرآن در سرزمین وحی شود.

ظرفیت‌‌های کاروان‌‌ قرآنی حج چگونه افزایش پیدا می‌کند + صوت

کاظمی با بیان اینکه کیفیت اجراها در برنامه‌های قرآنی بسیار مهم است گفت: الحمدلله در سال‌های اخیر کسانی که در آزمون ورودی به کاروان قرآنی شرکت می‌کنند و رتبه می‌آورند همگی جز نخبگان هستند و قرائت‌هایشان تراز است. همه اینها در اجرای برنامه‌های قرآنی مطلوب تاثیرگذار است و کیفت را بالا می‌برد.

قاری ممتاز کشورمان با اشاره به اینکه امسال در خدمت اساتید و چهره‌های برتر قرآنی هستیم و تلاوت‌ها همگی فاخر است، ادامه داد: ظرفیت کاروان قرآنی بستگی به استقبال زائران خانه خدا و برنامه‌هایی دارد که خود کاروان‌ها تدارک می‌بینند، لذا هر مقدار برنامه‌ها جامع‌تر، بیشتر و درخواست‌ها متعدد باشد به طبع آن ظرفیت قرآنی هم بایستی بالاتر برود.

کد

در برنامه‌های قرآنی کیفیت خیلی مهم‌تر از کمیت است

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌ها قطعا کیفیت خیلی مهمتر از کمیت است،‌ گفت: اگر تعداد زیادی قاری قرآن به سرزمین عربستان بفرستیم و توانمندی در اجرا و مسائل همراه آن وجود نداشته باشد، قطعا کار آن طور که باید پیش نمی‌رود. لذا همین تعداد از قاریانی که به عربستان اعزام شده‌اند و دیگرانی که مبلغ قرآن هستند باید این امر را در نظر بگیرند که کیفیت امر بسیار مهم است و لذا قرا، حفاظ و حتی گروه تواشیح ما باید از کسانی انتخاب شوند که درجه یک باشند.

کاظمی اظهار کرد:‌ ان شاءالله در روزهای آتی شاهد اتفاقات مبارکی باشیم و با توجه به اینکه کاروان همگی از مدینه در مکه مکرمه جمع خواهند شد، شاهد تلاوت‌ها و برنامه‌های قرآنی باشکوه‌تر باشیم و بتوانیم شایسته و بایسته از این فضا بهره ببریم.

 

یادآور می‌شود اعضای این کاروان شامل؛ محمدحسین سعیدیان از تهران، امید حسینی‌نژاد از خراسان‌ رضوی، محسن یاراحمدی از لرستان، علی‌اکبر کاظمی از یزد، محمداسماعیل خورشیدی از قم، محمد کاظمی از تهران، سیدمحمد حسینی‌پور از سمنان، علیرضا عتیق‌زاده از زنجان، رسول تمجید از اردبیل، محمد موحدیان‌عطار از تهران، علی غلامی از قزوین، علی کبیری از مازندران، محمدمهدی روحانی از فارس، محمدرضا جاهدی‌نیا (حافظ) از خراسان رضوی و گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی میعاد از خوزستان متشکل از باقر سواری، علی سواری، یاسر سواری، منصور علوی‌مرام و ایوب تمیمی از خوزستان است که از روزهای ابتدایی خرداد عازم عربستان شده‌اند.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha