وحدت و همدلی در رأس برنامه‌های رهبران الهی قرار دارد
کد خبر: 4149719
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

وحدت و همدلی در رأس برنامه‌های رهبران الهی قرار دارد

امام جمعه نرماشیر با بیان اینکه وحدت و همدلی در رأس برنامه‌های رهبران الهی قرار دارد، گفت: هفته وحدت و تقویت رویکردهای تقریبی مراسم برائت از مشرکین در حج، در واقع نفی رسمی تشیع انگلیسی و وهابیت آمریکایی است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی امام جمعه نرماشیربه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی، امام جمعه نرماشیر، امروز، دوم تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: وصیت همه انبیا الهی به امت خود رعایت تقوا بود زیرا تقوا انسان را از سقوط نجات می‌دهد و یاد خدا را زنده نگه می‌دارد.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت رفتار خوب در تعاملات، اظهار کرد: یکی از کارهای شیطان قطع رابطه، مشاجره، فتنه و فساد در روابط و تعاملات انسان‌ها است. کلام خوب و گفتار خوب زمینه‌ساز محبت و سخن ناروا زمینه ساز انواع کینه‌ها و دشمنی‌هاست.
 
امام جمعه نرماشیر با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین توطئه‌های شیطان علیه انسان ایجاد اختلاف و دشمنی است، افزود: وحدت و همدلی در رأس برنامه‌های رهبران الهی قرار دارد. مسلمانان در حج متفق هستند و اختلافی ندارند و این به برکت امام باقر(ع) است که شیوه حج پیامبر(ص) را از جابر نقل می‌کند.
 
وی با اشاره به تأکید امامین انقلاب بر وحدت، تصریح کرد: هفته وحدت و تقویت رویکردهای تقریبی مراسم برائت از مشرکین در حج، در واقع دفاع از فلسطین، نفی رسمی تشیع انگلیسی و وهابیت آمریکایی برای ایجاد وحدت است.
 
حجت‌الاسلام منصفی در خطبه دوم با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین، گفت: هدف از این سفر تقویت همکاری تجاری، سیاسی، صنعتی و علمی میان این کشورهاست. سنگ‌بنای ارتباطات این کشورها به رغم مسافت طولانی ضدیت با زیاده خواهی آمریکا و سیل تحریم‌های این کشور است.
 
وی با بیان اینکه دولت به‌دنبال افزایش شمار دوستان برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه است، اظهار کرد: حذف دلار از مبادلات جهانی از مهمترین اتفاقاتی است که روزبه‌روز تشدید می‌شود. مسئولان آمریکایی اذعان کردند که تحریم‌ علیه کشورها، آنها را به جستجوی ابزارهای پرداخت جایگزین به جای دلار سوق داده است.
 
امام جمعه نرماشیر با اشاره به دیدار اسماعیل هنیه با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: مقام معظم رهبری کلید حل مسائل جهان اسلام را حل مسئله فلسطین می‌دانند زیرا اسرائیل چشم طمع به سرزمین‌های دیگر اسلامی هم دارد.
 
وی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و بیان اینکه شهید بهشتی یک عنصر بی‌نظیر در مجموعه انقلاب بود، افزود: یکی از مصادیق عدالت مبارزه با فساد مالی و اقتصادی و قوه قضاییه زمینه‌ساز عدالت است.
 
حجت‌الاسلام منصفی در پایان با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد عامل اصلی در بروز جرائم است. طلاق‌، همسرآزاری، شرارت‌ و منکراتی که به وجود می‌آید با موضوع مواد مخدر در ارتباط است. لذا خانواده‌ها و نظام‌ آموزشی باید آموزش مهارت‌هایی مانند دوستیابی، نه گفتن و مهارت استرس را با جدیت دنبال کنند تا این بلای خانمان‌سوز مهار شود و خانواده‌ها نجات پیدا کنند.
انتهای پیام
captcha