علمای فلسطین خواستار حمایت در مقابل جنایات اشغالگران شدند
کد خبر: 4150026
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹

علمای فلسطین خواستار حمایت در مقابل جنایات اشغالگران شدند

انجمن علمای فلسطین خواستار حمایت معنوی و مالی کشورهای عربی و اسلامی برای مقابله با جنایات اشغالگران و شهرک نشینان شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه فلسطینی صفاء، انجمن علمای فلسطین خواستار حمایت عربی و اسلامی از مردم فلسطین و حمایت مالی و معنوی از آن‌ها در برابر جنایات شهرک نشینان و حملات به مساجد و قرآن شد.

این مطلب در کنفرانس مطبوعاتی این انجمن در غزه و همزمان با کنفرانس علمای امت در استانبول و دوحه با حضور نهادها، ارگان‌ها و انجمن‌های علمی در خصوص تجاوزات شهرک نشینان به مساجد، قرآن و شهروندان در غزه و کرانه باختری بیان شد.

جمعی از علما و بزرگان نوار غزه در این کنفرانس شرکت کردند.

وائل الزرد، یکی از اعضای این انجمن، گفت: در یک چرخه روزافزون که در نوع خود خشن‌ترین و خطرناک‌ترین به حساب می‌آید، شهرک نشینان با حمایت نیروهای اشغالگر و دولت راست افراطی آن، به شهرهای جنین نابلس و رام الله در کرانه باختری حمله کردند.

وی افزود: آن‌ها برای تحمیل شهرک سازی در این منطقه دست به بازداشت و دستگیری افراد کرده و خانه‌ها و دارایی‌های فلسطینیان را تخریب می‌کنند و به آتش می‌کشند.

وائل الزرد تصریح کرد: بر مسلمانان در اقصی نقاط زمین واجب است که با پول و سلاح یا مواضع قاطع سیاسی و یا هر چه که ممکن است به فلسطینیان کمک کنند و بر همه حاکمان واجب است که پایان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کنند.

وی تأکید کرد که توافقات عادی‌سازی اعراب و اسرائیل از بیهوده‌ترین توافقات است و چیزی جز شکست‌های پی در پی سیاسی نیست.

انتهای پیام
captcha