مسابقه سراسری «لنز نماز» برگزار می‌شود
کد خبر: 4151514
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

مسابقه سراسری «لنز نماز» برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز از برگزاری مسابقه سراسری «لنز نماز» به همت ستاد اقامه نماز استان آذربایجان غربی و مشارکت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کشور خبر داد.

مسابقه سراسری «لنز نماز»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، حامد صالحی، مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز از برگزاری مسابقه سراسری «لنز نماز» به همت ستاد اقامه نماز استان آذربایجان غربی و مشارکت روابط عمومی و اطلاع رسانی کشور خبر داد و گفت: این مسابقه با هدف ترویج معارف نورانی نماز در بستر هنر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان از سراسر کشور جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند از طریق ارسال آثار در سامانه نور، بخش مسابقه لنز نماز اقدام کنند. 

وی در مورد شرایط و قوانین مسابقه گفت: آثار ارسالی نباید کپی و در فضای مجازی و بطور کلی در اینترنت باشد و به عبارت بهتر باید عکس‌ها ازسوی شرکت کننده گرفته و یا ساخته شوند که در صورت تشخیص استفاده از عکس کپی، اثر مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

صالحی افزود: شرکت‌کنندگان باید با ارسال عکس و شرکت در مسابقه موافقت خود را جهت استفاده از آثار ارسالی در مقالات نمازی و پُست‌های سایت جهت رونق و گسترش فرهنگ نماز اعلام می‌دارد. 

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در تعداد ارسال عکس وجود ندارد و هر شرکت کننده می‌تواند از یک تا ۲۰ عکس ارسال کند، گفت:  تعدد و تنوع آثار در ارسال حالات مختلف نمازی، تاثیر مثبتی در ارزیابی آثار خواهد داشت. 

صالحی در مورد موضوعات شرکت در این مسابقه گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با موضوعاتی نظیر، شرایط اولیه نماز مانند وضو و یا تیمم و همچنین، حالت‌های مختلف آن مانند شستن صورت، شستن دست راست و چپ و مسح سر و پا، شرایط و اعمال مختلف در نماز اعم از اذان و اقامه، تکبیره الاحرام، قیام (به نحوی که مشخص شود فرد در حالت نماز است)، رکوع، سجده، قنوت، تشهد و سلام، نماز خواندن بانوان، آقایان، سنین مختلف از کودک تا نوجوان، جوان، بزرگسال، میان‌سال، سالخورده در مسابقه شرکت کنند. 

وی همچنین، افزود: نماز خواندن دونفره به صورت جماعت(مربوط به همسر و بانو)، نماز جماعت خانوادگی، نماز جماعت و حالات مختلف نماز جماعت، شکار صحنه‌ها و لحظه‌های ناب نمازی، نماز شب، صبح، ظهر، عصر، مغرب، عشا، نماز میت، نماز آیات و نماز های مناسبتی مانند نماز اعیاد، نماز ظهر عاشورا و …از دیگر موضوعات این مسابقه است. 

صالحی در پایان با اشاره به مهلت شرکت در مسابقه گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقه می‌توانند از روز هشتم تیرماه مصادف با عید سعید قربان تا هشتم مردادماه آثار خود را به سامانه نور ستاد اقامه نماز ارسال کنند و به پنج نفر از افراد برگزیده کارت هدیه 10 میلیون ریالی و به ۱۰ نفر از نیز کارت هدیه پنج میلیون ریالی تقدیم خواهد شد. 

وی زمان اعلام نتایج را در دهه ترویج معارف نماز از ۲۱ تا ۳۰ مردادماه سال جاری اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha