بررسی تحولات فلسطین در دیدار وزیر خارجه عمان با محمود عباس
کد خبر: 4153481
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

بررسی تحولات فلسطین در دیدار وزیر خارجه عمان با محمود عباس

وزیر خارجه عمان در رام‌الله با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و شماری از مقامات فلسطینی دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین رایزنی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست نیوز، وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که بدر البوسعیدی، وزیر خارجه این کشور پیام مکتوب هیثم بن طارق، سلطان عمان درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن را به محمود عباس تحویل داد.

وزیر خارجه عمان در این دیدار بر حمایت ثبات عمان از حق ملت فلسطین در برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی در مرزهای 4  ژوئن 1967 براساس  مصوبات بین‌المللی تأکید کرد.

دو طرف آخرین تحولات فلسطین و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌ها برای توقف تنش و خشونت و روی‌آوردن به عقل و منطق و قانون بین‌المللی در راه پیشبرد جامعه بین‌المللی و حمایت از تلاش‌ها برای ازسرگیری فرآیند صلح را بررسی کردند.

در این دیدار بر منافع عالی ملت فلسطین و تحقق آرمان‌های آن در دستیابی به استقلال، آزادی، امنیت و ثبات تأکید شد.

البوسعیدی پیش از آن نیز با محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین، حسین الشیخ، رئیس سازمان کل امور شهروندی فلسطین و ماجد فرج، رئیس سرویس اطلاعاتی فلسطین دیدار و گفت وگو کرده بود.

وزارت خارجه فلسطین نیز اعلام کرده بود که البوسعیدی و ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین، توافقنامه‌ای برای ایجاد کمیته رایزنی و همکاری دوجانبه امضا کردند.

البوسعیدی روز گذشته با یک بالگرد اردنی به مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین رفت و مورد استقبال ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطینی و مجدی الخالدی، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار گرفت.

سفر وزیر خارجه عمان به رام‌الله پس از تنش‌های پی در پی در کرانه باختری به ویژه عملیات گسترده اسرائیل در جنین انجام شد که 12 فلسطینی در آن به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha