هتک حرمت قرآن مقابل مسجد «معمار سنان» آلمان
کد خبر: 4154188
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵

هتک حرمت قرآن مقابل مسجد «معمار سنان» آلمان

اتحادیه ترکی اسلامی برای امور دینی (دیتیب) در آلمان، دیروز، 19 تیرماه از اقدام موهن قرآن‌سوزی مقابل مسجدی در جنوب غربی این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی پُست، عثمان ادیبلی، مدیر اتحادیه دیتیب در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: این حادثه شامگاه شنبه، 8 جولای(17 تیر) مقابل مسجد «معمار سنان» در منطقه «مولبرون» استان «بادن وورتمبرگ» واقع در جنوب غربی آلمان روی داده است.

وی افزود: پس از این حادثه با مشاهده دوربین‌های مداربسته مسجد، دیدیم چیزی از یک خودرو حدود ساعت 4:45 صبح به مقابل مسجد پرتاب شد و نمازگزارانی که برای نماز صبح به مسجد آمده بودند، قرآنی در حال سوختن را در ورودی مسجد مشاهده کردند.

ادیبلی همچنین ناراحتی و نگرانی شدید خود در برابر این اقدام موهن ابراز کرد؛ این در حالی است که نیروهای پلیس تحقیقاتی را به منظور کشف عوامل حادثه آغاز کرده‌اند.

آلمان کشوری با بیش از ۸۴ میلیون نفر جمعیت، پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا را دارد. طبق آمار رسمی، حدود ۴ میلیون و 700 هزار مسلمان در این شهر زندگی می‌کنند.

این کشور در سال‌های اخیر شاهد رشد نژادپرستی و اسلام‌هراسی بوده است که توسط تبلیغات گروه‌ها و احزاب راست افراطی که از بحران پناهجویان سوء استفاده کرده و سعی در ایجاد ترس از مهاجران داشته‌اند، دامن زده شده است.

مقامات آلمانی در سال ۲۰۲۱ حداقل ۶۶۲ اقدام مرتبط با اسلام‌هراسی را ثبت کردند. بیش از ۴۶ مسجد بین ژانویه تا دسامبر سال گذشته مورد حمله قرار گرفتند و حداقل ۱۷ نفر به دلیل خشونت ضد مسلمانان زخمی شدند.

اقدام موهن قرآن‌سوزی در ادامه روند سوزاندن و هتک حرمت قرآن در کشورهای مختلف اروپایی روی داده است و آخرین قرآن‌سوزی مقابل مسجدی در سوئد با مجوز پلیس انجام شد و خشم جهانی را در پی داشت.

رهبران و سیاستمداران مسلمان در واکنش به قرآن‌سوزی در سوئد، این گونه تحریکات و تلاش‌ها برای هتک حرمت قرآن را در تناقض با قوانین آزادی بیان برشمردند.

انتهای پیام
captcha