«نوگلان عاشورایی» اصحاب امام حسین(ع) را به کودکان معرفی می‌کند
کد خبر: 4155975
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

«نوگلان عاشورایی» اصحاب امام حسین(ع) را به کودکان معرفی می‌کند

همزمان با آغاز ماه محرم، ویژه‌برنامه «نوگلان عاشورایی» با هدف معرفی یاران امام حسین(ع) به کودکان به همت فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از فرهنگسرای اشراق، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، ویژه‌برنامه «نوگلان عاشورایی» با خوانش قصه‌‌هایی از واقعه عاشورا در قالب کتاب و شعر، شهدای کربلا و خاندان اهل بیت را به کودکان معرفی می‌کند. 

از جمله اصحاب و خاندان امام حسین(ع) که در قالب این ویژه‌برنامه برای کودکان معرفی می‌شوند، می‌توان به حضرت رقیه(س)، حضرت علی اصغر(ع)، حضرت عبدالله(ع)، قاسم دوطفلان مسلم، حضرت زینب(س) و ... اشاره کرد. 

ویژه‌برنامه «نوگلان عاشورایی» تلاش می‌کند تا خردسالان و کودکان را با شخصیت‌های دینی بیشتر آشنا کرده و افراد تأثیرگذار در واقعه کربلا را به آنان معرفی کند. 

زهرا حمیدی، مربی کودک و نوجوان اجرای این برنامه را برعهده دارد. نوگلان عاشورایی همزمان با آغاز ماه محرم در خانه فرهنگ حکیمیه برگزار می‌شود و در طول ماه محرم و صفر ادامه خواهد داشت.

همچنین، ویژه‌برنامه «تمنای کمال» شرحی بر دعای صحیفه سجادیه است که همزمان با دهه اول ماه محرم در کتابخانه شیخ اشراق این فرهنگسرا برگزار می‌شود. این برنامه از روز 28 تیرماه همزمان با روز اول ماه محرم آغاز شده و تا هشتم مردادماه هر روز از ساعت 8 با تدریس فرح بنار برگزار می‌شود. 

همچنین، همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود. در این مراسم عزاداری، حجت‌الاسلام رضا دارابی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و هادی بیات و محمدرضا ناصری روضه‌خوانی و مرثیه‌خوانی خواهند کرد. 

این مراسم با حضور عزاداران حسینی از سه‌شنبه، ۲۷ تیرماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه، پنحم مردادماه به همراه اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در فرهنگسرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره برقرار است. 

همچنین، پویش طبخ غذا مومنانه به همت فرهنگسرای اشراق و با مشارکت کانون پویش مردمی همسایه همزمان با ماه محرم فعالیت خود را آغاز می‌کند. در این پویش با کمک خیرین، روزانه هزار پرس غذای گرم بین خانواده‌های مهرجوی نیازمند شهر تهران در محله‌های تورقوز آباد، پاکدشت، دولتخواه، خاک سفید، ده ترکمن، رودهن، بومهن، نفر آباد شهرری و ..... توزیع می‌شود. 

اسم پویش همسایه برگرفته از روایت حضرت زهرا است که فرمودند: «الجارُ ثُمَّ الدّارُ؛ اوّل همسایه، سپس خانه خود». این پویش پخت غذا و توزیع ویژه 10 روز اول محرم بین محرومان است و از روز چهارشنبه، 28 تیرماه آغاز شده و تا ششم مردادماه ادامه خواهد داشت. 

خیرین و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق صفحه اینستاگرام همسایه به نشانی hamsayeh.ngo  و شماره ۰۹۱۲۶۱۰۵۲۵۶ با این پویش همکاری کنند. شماره 7732413 فرهنگسرای اشراق نیز آماده ارائه اطلاعات به مخاطبان است.  

انتهای پیام
captcha