جزئیات فعال‌سازی هیئت‌های نوجوانان در مناطق 22 گانه
کد خبر: 4156305
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
زیبایی‌نژاد تشریح کرد؛

جزئیات فعال‌سازی هیئت‌های نوجوانان در مناطق 22 گانه

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران جزئیات طرح راه‌اندازی و فعال‌سازی هیئت‌های نوجوانان و دانش‌آموزی را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، مصطفی زیبایی‌نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری ویژه‌برنامه‌های این اداره کل به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم خبر داد و گفت: شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، آئینی و مذهبی ایام عزای حسینی امسال را با موضوع «تبیین و پیاده‌سازی فرهنگ حسینی در سبک زندگی شهروندان» و با شعار محوری «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» برگزار می‌کند. 

وی اضافه کرد: محوریت اصلی این برنامه‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت هیئت‌ها و گروه‌های جهادی مردمی با تأکید بر احیا و حفظ آئین و رسوم سنتي و مردمی در برگزاری مجلس عزاداری برای امام حسین(ع) است.

زیبایی‌نژاد از توجه ویژه به نوجوانان برای برپایی مجالس عزای حضرت اباعبدالله(ع) خبر داد و گفت: رویکرد امسال ما در اداره‌کل فرهنگی، توسعه هیئت‌های دانش‌آموزی و نوجوانان است؛ بر این اساس برنامه ویژه امسال محرم در شهرداری تهران، حمایت از فعال‌سازی و راه‌اندازی هیئت‌های نوجوانان است. 

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: اداره‌کل فرهنگی شهرداری در برنامه‌های ملی بزرگ و محوری در ماه محرم نظیر همایش روز جهانی حضرت علی اصغر(ع)، همایش روز حضرت رقیه(س) (سه ساله‌های حسینی) و همایش روز حضرت قاسم(ع) (احلی من العسل) مشارکت خواهد داشت. هر کدام از این برنامه‌ها به صورت متمرکز، در یکی از مناطق شهر تهران برگزار می‌شود. 

زیبایی‌نژاد جزئیات طرح راه‌اندازی و فعال‌سازی هیئت‌های نوجوانان و دانش‌آموزی را تشریح کرد و گفت: در این طرح، هر منطقه نسبت به راه‌اندازی، فعال‌سازی، شناسایی و تقویت یک هیئت متشکل از نوجوانان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مساجد، بسیج، آموزش و پرورش و ... اقدام می‌کند. 

وی تأکید کرد: بدون شک این ظرفیت بزرگ پس از دهه اول محرم و در مناسبت‌های ویژه سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت، که مهمترین آن ویژه‌برنامه‌های اربعینی شهرداری تهران است که با محوریت استفاده از ظرفیت‌های نوجوانان انجام خواهد شد. 

وی درباره ویژه برنامه «محرم شهر» گفت: در دهه دوم و سوم ماه، محرم، ویژه‌برنامه «محرم شهر» برنامه‌ریزی شده است که به زودی جزئیات آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. 

زیبایی‌نژاد با اشاره به ساخت، حمایت و مشارکت اداره‌کل فرهنگی شهرداری تهران در آثار هنری و رسانه‌ای گفت: ویژه‌برنامه تلویزیونی «ازسرگذشت» که با اجرای علی‌اکبر قلیچ و تهیه‌کنندگی محسن نجفی از شب اول محرم به آنتن شبکه نسیم می‌رود، کار مشترک گروه تولید شبکه نسیم و اداره‌کل فرهنگی شهرداری تهران است. این برنامه گفت‌وگومحور، میزبان چهره‌های مشهور عرصه بازیگری، ادبیات، ورزشی، مداحی و ... شده و ناشنیده‌هایی از سرگذشت آن‌ها را با محوریت تأثیر اباعبدالله(ع) در مهمترین اتفاقات زندگی شخصی آنان بیان می‌کند. 

وی بیان کرد: این برنامه تلویزیونی در ۶۰ قسمت و در دکوری متفاوت تولید شده است و شب‌ها ساعت 21:30 پخش خواهد شد. به یاری خداوند قصد داریم دکور زیبای این برنامه بعد از اتمام مراحل ضبط و در دهه دوم محرم در یکی از اماکن سطح شهر برای بازدید عموم شهروندان نصب شود. این برنامه می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان باشد و حتما تأثیر معنوی خوبی را در پیش خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha