اجرای طرح «شمیم حسینی» در 13 بقعه متبرکه ساوجبلاغ
کد خبر: 4156513
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

اجرای طرح «شمیم حسینی» در 13 بقعه متبرکه ساوجبلاغ

رئیس اداره اوقاف ساوجبلاغ گفت: این شهرستان در مجموع 27 امامزاده و بقعه متبرکه دارد که از این تعداد امسال 13 امامزاده مجری برگزاری طرح شمیم حسینی هستند.

حجت‌الاسلام محسن سراغی، رئیس اداره اوقاف ساوجبلاغ

حجت‌الاسلام محسن سراغی، رئیس اداره اوقاف ساوجبلاغ در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اجرای طرح شمیم حسینی در 13 بقعه متبرکه این شهرستان اظهار کرد: این طرح با هدف نظارت و صیانت از اجرای امینانه نیات واقفان و جهت‌دهی به نحوه هزینه‌کرد عواید حاصل از موقوفات متصرفی مرتبط با نیات تعزیه‌داری، روضه‌خوانی و اطعام مقید و غیر مقید در قالب کمک به هیئات مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد اجرا می‌شود.

وی افزود: با اشاره به اینکه کمک‌ها در قالب اهدای بن کارت یا کارت خرید به هیئت‌های مذهبی اهدا می‌شود، گفت: این طرح از 20 تیرماه در البرز آغاز شده است و تا پایان صفر ادامه دارد.

این مسئول در ادامه به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح از ابتدای ماه محرم در بقاع متبرکه آغاز شده است.

سراغی توضیح داد: تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه‌برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفان با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش «احلی من العسل»، همایش «رهروان زینبی»، مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی و همایش شیرخوارگان حسینی از برنامه‌های این اداره با محوریت طرح بصیرت عاشورایی است، یادآور شد: از شهادت امام سجاد(ع) تا پایان ماه محرم در برخی بقاع متبرکه شهرستان مراسم زیارت عاشورا نیز قرائت می‌شود.

رئیس اداره اوقاف ساوجلاغ در پایان یادآور شد: در ایام ماه محرم مبلغان بومی نیز در بقاع متبرکه حضور دارند و در کنار عزاداری‌ها به فعالیت تبلیغی و ترویج فرهنگ عاشورایی می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha