همه در برابر قبح‌زدایی از کبائر مسئولیم
کد خبر: 4156759
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
آیت‌الله سعیدی:

همه در برابر قبح‌زدایی از کبائر مسئولیم

امام جمعه قم گفت: تبلیغ در مرحله اول است و دین خدا جز با تبلیغ زنده نمی‌ماند ما باید با تبیین حق و تبلیغ آن در جامعه از تحریف جلوگیری کنیم زیرا اگر اسلام سیلی بخورد و از کبائر و گناهان کبیره قبح‌زدایی شود همه بدون استثنا مسئولیم.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قمبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته که 30 تیرماه در مصلای قدس قم برگزار شد، با اشاره به جریان‌شناسی عصر پیامبر(ص)، اظهار کرد: خداوند در آیه ۷۴ سوره توبه در رابطه با افشاگری جریان نفاق می‌فرماید:«يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ مَا قَالُوا وَلَقَدْ قَالُوا كَلِمَةَ الْكُفْرِ وَكَفَرُوا بَعْدَ إِسْلَامِهِمْ وَهَمُّوا بِمَا لَمْ يَنَالُوا وَمَا نَقَمُوا إِلَّا أَنْ أَغْنَاهُمُ اللَّهُ؛ منافقان به دروغ انکار می‌کنند که کلمه کفر را نگفته‌اند در حالی‌که با اظهار کلمه کفری که به زبان آوردند از اسلام ظاهری خود هم خارج شدند.»

وی با بیان اینکه منافقان برای براندازی نظام پیامبر از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حتی برای ترور پیامبر(ص) نقشه کشیدند و گام‌هایی هم برداشتند، گفت: مهمترین اهتمام منافقان برای براندازی نظام اسلامی آرزوی مرگ زودرس برای پیامبر(ص) بود و تلاش برای رم کردن شتر پیامبر(ص) در بازگشت از جنگ تبوک از همین موارد بود.

امام جمعه قم در خطبه دوم با بیان اینکه حضرت زینب(س) نمونه برجسته زن در تراز اسلام ناب محمدی هستند، تصریح کرد: در بررسی حماسه کربلا عظمت حضور یک زن در مؤثرترین و ماندگارترین حادثه تاریخ، منطبق با معیارهای اسلامی را می‌شود مشاهده و این عظمت را دریافت کرد.

وی افزود: حادثه نظامی و نهضت کربلا به گمان دشمنان با شکست امام حسین(ع) و شهادت ایشان و نیروهای جبهه حق و اسارت خاندان رسالت به پایان رسید ولی با عنایت و نصرت خدا چیزی که موجب شد این شکست نظامی به پیروزی دائمی و قطعی تبدیل شود، منش حضرت زینب(س) و حضرت سجاد(ع) بود.

سعیدی با تأکید بر اینکه حضرت زینب(س) نشان دادند که از نظر اسلام ناب، زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد، گفت: حضرت زینب(س) با حضور، خطابه‌ها و مدیریت خود کاری کردند که دشمنی که در جنگ نابرابر، مردان جبهه حق حتی طفل شیرخوار را از بین برده و خاندانش را به اسارت برده بود و خود را پیروز این میدان می‌دید، خوار و ذلیل شود و داغ ننگ ابدی را بر پیشانی خود حس کند و پیروزی آنها را به شکست تبدیل کردند.

وی با تشکر از حضور بانوان در مراسم شیرخوارگان حسینی، گفت: در همه حال باید خانواده‌ها مراقب کودکان باشند زیرا آنان امانت الهی هستند که باید با تربیت صحیح‌ ایشان برای نظام و انقلاب باقی بمانند.

امام جمعه قم با اشاره به ابراز نگرانی مقام معظم رهبری در دیدار حوزویان با ایشان نسبت به مسأله تبلیغ، گفت: امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرحله دوم قرار دارد و ما باید از این نگاه عبور کنیم، زیرا تبلیغ در مرحله اول است و دین خدا جز با تبلیغ زنده نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه هیچ کسی حق ندارد این فرمایشات رهبری را تحریف کند، افزود: دشمن در جنگ شناختی به تحریف مسائل می‌پردازد و به دنبال تغییر ارزش‌ها و به انحراف کشاندن جبهه حق است و در طرف مقابل ما باید با تبیین حق و تبلیغ آن در جامعه از تحریف جلوگیری کنیم زیرا اگر اسلام سیلی بخورد و از کبائر و گناهان کبیره قبح‌زدایی شود همه بدون استثنا مسئولیم.

سعیدی با اشاره به اولین نماز جمعه که در ۵ مردادماه به فرمان امام خمینی(ره) در تهران به امامت آیت‌الله سیدمحمود طالقانی برگزار شد، گفت: نمازهای جمعه در سرتاسر کشور بخشی از کار دستگاه رهبری کشور را انجام می‌دهند، مردم را نسبت به مسائل روز توجیه و به ارزش‌های دینی و الهی دعوت می‌کنند، آسیب‌ها را به مردم گوشزد و از اشتباهات دور می‌کنند و ذهن مردم را نسبت به نقشه‌های دشمن آشنا می‌کنند و از این رو است که دشمنان از این کارکرد ائمه جمعه به خشم آمده‌اند و تعدادی از ائمه جمعه را در محراب عبادت به شهادت رساندند.

وی با اشاره به موضع‌گیری اخیر روسیه، گفت: روسیه باید موضع خود را درباره تمامیت ارضی ایران اصلاح کند و نباید به دام اروپا بیفتد؛ جمهوری اسلامی از آغاز تا کنون با شعار راهبردی نه شرقی نه غربی نشان داده که مستقل است و وامدار هیچ کشوری نیست.

امام جمعه قم افزود: جمهوری اسلامی ایران ارتباط خود را با همه کشورها جز رژیم غاصب صهیونیستی بر اساس احترام متقابل حفظ کرده و در مقابل انتظار دارد که کشورهای دیگر هم به حقوق جمهوری اسلامی احترام بگذارند.

وی با محکوم کردن هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم که بعد از نماز جمعه در راهپیمایی شرکت کرده و تنفر و انزجار خود را نسبت به اهانت به ساحت قرآن کریم ابراز کنند و اعتراض خود را به گوش جهانیان، استکبار و صهیونیست جنایتکار برسانند.

انتهای پیام
captcha