هیئت‌های عزاداری به نماز اول وقت اهتمام داشته باشند
کد خبر: 4157585
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

هیئت‌های عزاداری به نماز اول وقت اهتمام داشته باشند

رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه اقامه نماز اول وقت و جماعت مبنای برنامه‌ریزی هیئت‌های مذهبی باشد، گفت: سوگواران حسینی به تأسی از امام و پیشوایمان حضرت امام حسین(ع)، نسبت به فریضه نماز اهتمام داشته باشند.

اقامه نماز

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی، رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با تسلیت دهه محرم و با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به اقامه نماز در هیئات و محافل عزاداری سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: اقامه دین و ترویج ارزش‌ها و تکالیف الهی از جمله نماز، در رأس اهداف انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) و به‌ویژه امام حسین(ع) در نهضت عاشورا بوده است. 

وی با ذکر اینکه محرم و سوگواری برای امام حسین(ع) یک مکتب انسان‌ساز و تعالی‌بخش است، ادامه داد: مکتب عاشورا به ما می‌آموزد که در برپایی ارزش‌های اسلامی و تکالیف الهی به‌ویژه نماز از هیچ تلاشی دریغ نکنیم و حتی در بدترین شرایط نیز برپادارنده دین باشیم همچنان که امام حسین(ع) و یاران ایشان زیر تیرهای دشمن نماز ظهر عاشورا را برپا داشتند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان با تأکید بر اینکه اقامه نماز اول وقت و جماعت مبنای برنامه‌ریزی هیئت‌های مذهبی باشد، گفت: برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای باشد که محافل عزای حسینی تداخلی با وقت نماز مغرب و عشاء نداشته باشد و عزاداران به تأسی از امام و پیشوایمان حضرت امام حسین(ع)، نسبت به فریضه نماز اهتمام داشته باشند. 

کریمی افزود: همچنین از فعالان هیئات مذهبی و دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی‌ انتظار می‌رود جوری برنامه‌ریزی کنند که در وقت نماز ظهر و عصر يا مغرب و عشا، محافل عزاداری به پایان برسد و همگان مهیای برپایی نماز اول وقت بشوند. طبعاً قضا شدن نماز واجب به علت حضور در عزاداری حسینی با حقیقت و فلسفه قیام عاشورا یعنی اقامه دین و ترویج ارزش‌های اسلامی منافات دارد.

وی با اشاره به همزمانی روز عاشورا و روز جمعه، بیان کرد: ساز و کار و جزئیات برپایی نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا متعاقباً اعلام خواهد شد و هیئات مذهبی در شهرهایی که نماز جمعه برگزار می‌شود، شایسته است که حتی‌الامکان حرکت خود را به سمت مصلی‌های نماز جمعه برنامه‌ریزی کنند.

کریمی تصریح کرد: در شهرها و روستاهایی هم که نماز جمعه برگزار نمی‌شود، هیئات و دسته‌جات عزاداری بر طبق روال هر ساله نماز جماعت ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز امام حسین(ع) و یاران باوفایشان، اقامه می‌کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال‌وبختیاری در پایان گفت: جلسات هماهنگی با مبلغان و  مسئولان هیئت‌های مذهبی جهت توجه به فریضه نماز در مجالس و محافل حسینی برگزار شده است و انتظار می‌رود نماز جماعت در جریان این برنامه‌ها با شکوه برگزار شود. 

انتهای پیام
captcha