هتاکی به قرآن برای توقف موج اسلام‌خواهی در دنیاست
کد خبر: 4158147
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
حجت‌الاسلام قاسمیان در تجمع دانشجویان بیان کرد:

هتاکی به قرآن برای توقف موج اسلام‌خواهی در دنیاست

رئيس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در تجمع دانشجویی که به مناسبت محکومت هتک حرمت قرآن برگزار شد، گفت:‌ این جسارت شنیع به دنبال ایجاد موج اسلام‌خواهی در دنیا و به منظور توقف آن است.

تجمع دانشجویان در پی هتک حرمت قرآن برگزار شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، تجمع دانشجویی در تکریم قرآن کریم و محکومیت هتک حرمت قرآن صبح امروز چهارم مردادماه در برابر سردر دانشگاه تهران در خیابان انقلاب اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با شعارهایی همچون لبیک یا قرآن و لبیک یا حسین همراه بود، حجت‌‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان، رئيس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به بیان نکاتی پرداخت و با تأکید بر اینکه هتاکی در مورد قرآن حرکت جدیدی نیست، گفت: به دلیل موج اسلام‌خواهی که در جهان و اروپا اتفاق افتاده است مجبور به دست و پا زدن‌های اینگونه شده‌اند و اگر فکر می‌کنید این هتاکی‌ها تأثیری دارد، باید بدانید که نه تنها هیچ ‌تأثیری ندارد بلکه تأثیر معکوس هم خواهد داشت. 

وی افزود: ‌کسانی که با جریان حق مقابله کرده و در تلاش برای رسانه‌ای کردن آن شدند، آن جریان علیه خودشان استفاده شد. در ادامه دو نمونه از این جریانات را توضیح خواهم داد. «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» چطور است که عده‌ای می خواهند خورشید قرآن را با فوت کردن خاموش کنند و نمی‌دانند خدا به واسطه خود مکر آنها را از بین می‌برد.

قاسمیان در ادامه به موج حمایت از قرآن در سطح جامعه اشاره و اظهار کرد: تا کنون چه کسی دیده بود هیئت‌ها، مساجد، مادحین و ذاکرین و سخنران ها قرآن دست بگیرند، قرآن را بالای سر ببرند و برای آن شعر بخوانند و مدح کنند. کجا سابقه داشته است که در عزای حسینی همه قرآن قرآن و لبیک یا قرآن بگویند. این موضوع سابقه چندانی نداشته است، از آنجایی‌ که خداوند متعال دشمنان ما را احمق آفریده است، لذا جنین اقدامی را انجام دادند. مطمئن باشید موج قرآن خواهی و بحث تفسیر قرآن و کرسی تلاوت از این به بعد بیشتر هم خواهد شد. 

رئيس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان می‌دانند با چه چیزی مبارزه می‌کنند، بیان کرد:‌ آنها با چیزی مبارزه می‌کنند که «يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ» است. 

وی در ادامه به بیان دو نمونه از مقابله دشمنی‌های کافران با قرآن و پیامبران پرداخت و گفت: نمونه اول در جریان فرعون و مقابله ساحران با حضرت موسی(ع) مربوط می‌شود. گفتند موسی(ع) ساحر است، قرار شد تعدادی از ساحران بیایند و با بهترین تبلیغات ممکن به مقابله با موسی بپردازند و آن حضرت را مغلوب کنند. اما وضعیت به گونه‌ای پیش رفت که در نهایت این ساحران بودند که به حضرت موسی(ع) سجده کردند. همین موضوعی که قرار بود علیه موسی(ع) استفاده شود بُعد رسانه‌ای فراوانی پیدا کرد و به نفع موسی(ع) تمام شد. 

قاسمیان دومین نمونه برای اقدام جهت مقابله با پیامبران را آتش زدن حضرت ابراهیم(ع) برشمرد و افزود:‌ دشمنان و نمرودیان به گونه‌ای بر روی به آتش افکندن حضرت ابراهیم(ع) کار کرده بودند که این موضوع در جامعه تبدیل به یک گفتمان شده بود و همه ملت دنبال جمع کردن هیزم برای آن آتش بودند. به گونه‌ای که افراد در حال مرگ به بازماندگان خود وصیت می‌کردند تمام سرمایه او را صرف جمع کردن هیزم کنند. به امر الهی آتش بر ابراهیم(ع) سرد شد این جریان به حدی بُعد رسانه‌ای پیدا کرد که در مبارزات حضرت ابراهیم(ع) با نمرود اینگونه بود که آن حضرت می‌فرمود «فَإِنَّ اللَّهَ يَأْتِي بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِهَا مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ» و آنها نیز متوجه این شده بودند.

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این مراسم احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیات 26 تا 31 سوره مبارکه فصلت و همچنین سوره مبارکه شمس پرداخت و در ادامه بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم از سوی علیرضا براجعلی، مسئول بسیج حوزه فنی دانشگاه تهران قرائت شد.

در بخشی از  این بیانیه آمده است.

این اولین باری نیست که عده‌ای ایادی کفر به خودشان جرأت می‌دهند به مقدسات ما، به مصحف شریف ما جسارت کنند و این اولین باری نیست که ما با دولت‌های بزدول و ترسویی طرف هستیم که مجبورند در نمایش رژیم غاصب صهیونیستی، ‌نقش بازی کنند و در آخر با یک بیاینه نمادین، از جنایت‌هایی که با نیت خوش‌رقصی برای اربابانشان انجام دادند، برائت بجویند و به خیال خود چهره‌شان را تطهیر کنند.

از 1400 سال پیش همین بوده است، از همان عاشورای 61 قرآن ناطقی که برای هدایتشان از همه داشته‌هایش گذشت و آمد به صحرای کربلا تا مردمی که بر دلهایشان مهر نهاده شده بود را نجات بدهد، چگونه او را به گودل کشیدند و جسارت کردند و خاندانش را به اسارت بردند تا اینگونه حرمتش را بشکنند. اما دیدیم با آنکه 1400 سال گذشت جز ننگ چیزی بر دامان هتاکان نمانده و این همان قرآن ناطق است که نامش زنده مانده است. 

ما ملت امام حسینیم و سال‌هاست که می‌بینیم چگونه تقلا کفر و ظلم برای خاموش کردن این نور، بر نفوذ آن می‌افزاید و ریشه‌های خودشان را به آتش می‌کشد که «قتل الحسین حراره فی قلوب المومنین لن تبرد ابدا».

ما مرد این میدانیم و بیمی از صحنه‌آرایی محکوم به شکست و نابودی شما نداریم، ما شهید حججی‌ها تقدیم این اسلام کرده‌ایم و یقین داریم که دست و پا زدن شما را بیشتر از پیش رسوا می‌کند و دست و پا زدنی به سوی خط پایانان است.

هنوز داع جنایتی که آمریکا در ترور حاج قاسم عزیزمان بر جان ما گذاشت در دل‌های ما تازه و خروشان است و تا ابد این مهره داغ بر روی پیشانی آمریکا و هم پیمانانش می‌ماند.

بر اساس گزارش ایکنا پایان بخش این مراسم شعرخوانی با موضوع قرآن کریم و نیز عکس دسته‌جمعی دانشجویان با سردردانشگاه تهران بود.

انتهای پیام
captcha