اقامه همزمان نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه در سراسر کشور
کد خبر: 4158172
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

اقامه همزمان نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه در سراسر کشور

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ستاد اقامه نماز کشور، از تمهید مقدمات برگزاری نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه به صورت همزمان در کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، حامد صالحی، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ستاد اقامه نماز کشور، از تمهید مقدمات برگزاری نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه به صورت همزمان در کشور خبر داد و گفت: با عنایت به تقارن عاشورا با روز جمعه، مصلا‌های سراسر کشور، با تدبیر ائمه‌ جمعه و همت اعضای ستادهای برگزاری نماز جمعه، آماده میزبانی از هیئت‌ها، دسته‌های عزاداری و موکب‌ها، قبل و بعد از اقامه نماز دشمن‌شکن جمعه این هفته خواهند بود.

وی با بیان اینکه در سالیان گذشته عزاداران حسینی نماز ظهر عاشورا را در میادین و خیابان‌های مرکزی شهرها اقامه می‌کردند، افزود: با توجه به اهمیت اقامه نماز ظهر عاشورا که بر اساس سنتی حسنه و با تأسی به سیره حضرتش انجام می‌شود، طبق هماهنگی صورت گرفته، امسال نیز عزیزانی که به هر دلیلی امکان حضور در فریضه عبادی ـ سیاسی نمازجمعه را نداشته باشند، خیابان‌ها، میادین و مراکز تجمع در جای جای میهن اسلامی را با اقامه نماز ظهر عاشورا مزین خواهند کرد. 

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مورد اقامه نماز ظهر عاشورا گفت: استاد قرائتی تأکید دارند چون هوا گرم است و مردم ممکن است در اثر اقامه نماز به صورت نماز جمعه دچار زحمت شوند، بهتر است که اگر هیئت‌ها با امامان جمعه شهرستان‌ها توافق کردند، نماز ظهر عاشورا را به نماز جمعه متصل کنند، یعنی نماز جمعه که اقامه می‌شود همان نماز عاشورا باشد. 

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت اقامه نماز در ظهر عاشورا، اکثر استان‌ها در مورد برگزاری نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا به طور همزمان در مصلاها و خیابان‌ها اعلام آمادگی و جلسات هماهنگی متعددی را برگزار کرده‌اند. 

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌‌رسانی ستاد اقامه نماز در پایان اظهار کرد: روابط عمومی ستاد اقامه نماز آماده دریافت تصاویر زیبای نماز جمعه عاشورایی از طریق برگزاری مسابقه «محرم و نماز در قاب تصویر» است که علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند تا روز هشتم مردادماه آثار خود را به دبیرخانه مسابقه در سامانه noor.namaz.ir ارسال کنند. همچنین، اعلام نتایج این مسابقه همزمان با دهه ترویج معارف نماز ۳۰ مردادماه از طریق سایتwww.namaz.ir  اعلام و به آثار برتر نیز جوایز نفیسی اعطا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha