عبور متقاضیان مسابقات قرآن بسیج از 400 هزار نفر
کد خبر: 4158397
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
حجت‌الاسلام لیمویی خبر داد:

عبور متقاضیان مسابقات قرآن بسیج از 400 هزار نفر

مسئول دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم باعث استقبال شهروندان از این رویداد شده است، گفت: به فاصله یک هفته تا پایان مهلت ثبت‌نام آمار افراد متقاضی از 400 هزارنفر فراتر رفته است.

عبور آمار ثبت نام در مسابقات قرآن بسیج از 400 هزار نفر + آمار

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، مسئول دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به ادامه ثبت‌نام متقاضیان برای حضور در سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج گفت: این مهلت تا دهم مردادماه و از طریق سامانه quranbsj.ir ادامه خواهد داشت.

وی به ارائه آماری از میزان استقبال شهروندان از این رویداد پرداخت و افزود: به فاصله یک هفته تا پایان مهلت ثبت‌نام آمار تعداد کل ثبت‌نامی‌ها از 400 هزار نفر عبور کرده است و امیدواریم تا پایان مهلت ثبت‌نام به هدف یک میلیون ثبت‌نام‌کننده بیش از پیش نزدیک شویم.

لیمویی از ثبت یک رکورد دیگر در مرحله ثبت‌نام این مسابقات خبر داد و تصریح کرد: روز سوم مردادماه شاهد استقبال گسترده متقاضیان از این مسابقات بودیم و به رکورد 30 هزار ثبت‌نام‌کننده در یک روز رسیدیم. مسابقات قرآن بسیج بعد از مسابقات دانش‌آموزی که گستردگی بیشتری از مسابقات بسیج دارد، با بیشترین استقبال در بین تمامی مسابقات مواجه بوده و با فاصله بسیار زیادی نسبت به مسابقات دیگر از این حیث پیشتاز است. 

مسئول دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در غرب اظهار کرد: بدون شک هر ثبت‌نام، مشت محکمی بر دهان هتاکان به قرآن کریم خواهد بود و اگر رسانه‌ها پای کار باشند، استقبال از این مسابقات می‌تواند بهترین پاسخ به هتاکان قرآن کریم باشد.

یادآور می‌شود بر اساس آمار اعلام شده از سوی دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین تا چهارم مردادماه 400 هزار و 265 نفر با مراجعه به سامانه مسابقات سراسری قرآن بسیج، فرایند ثبت نام خود را انجام داده‌اند.

از بین استان‌های سراسر کشور استان‌های مازندران (53518 نفر)، فارس (47770 نفر) و سیستان و بلوچستان(40188 نفر) بیشترین تعداد ثبت‌نامی را داشته‌اند.

در استان تهران مجموع افراد ثبت‌نام‌کننده از پنج هزار نفر فراتر رفته است.

سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج امسال از مرحله مقدماتی تا نهایی در پنج مرحله «بین مساجد و پایگاه‌ها یا حوزه‌ای»، «شهرستانی یا ناحیه‌ای»، «استانی»، «ارزیابی کشوری یا نیمه‌نهایی» و مرحله «کشوری یا نهایی» برگزار می‌شود. 

بر اساس بازه زمانی که از سوی برگزارکنندگان این مسابقات اعلام شده است، مرحله اول این رویداد بلافاصله بعد از پایان زمان ثبت‌نام شروع می‌شود. زمان برگزاری این مرحله از نیمه‌های مردادماه در سراسر کشور خواهد بود.

سال گذشته و در بیست و نهمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت بسیج میزان مشارکت با رشدی پنج برابری همراه بوده و به بیش از ۱۲۰ هزار نفر رسید.

مسئولان برگزاری جشنواره قرآن و عترت بسیج پیش‌تر از هدف‌گذاری ثبت‌نام یک میلیون نفر در سی‌اُمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت بسیج خبر داده‌اند. این مسابقات در بخش‌های فردی، خانوادگی، گروهی و ایده‌پردازی برگزار می‌شود.  

عبور آمار ثبت نام در مسابقات قرآن بسیج از 400 هزار نفر + آمار

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha