کربلا مظهر تجلی همه گذشت‌ها در تاریخ بشر است
کد خبر: 4158479
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی:

کربلا مظهر تجلی همه گذشت‌ها در تاریخ بشر است

استاد و مفسّر قرآن کریم خطاب به طلاب و روحانیون گفت: به شبهات کربلا پاسخ دهید و به استناد عاشورای حسینی بدانید در میان همه تبلیغات و دعوت مردم به سوی کمال، تبلیغ عملی بهترین نوع تبلیغ است و سرلوحه تبلیغ عملی ائمه اطهار(ع) هستند.

محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم و رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز پنجشنبه پنجم مرداد در تاسوعای حسینی در جمع عزاداران نمایندگی المصطفی در خراسان اظهار کرد: گذشت، کلید همه موفقیت‌ها و توفیقات است و در همه عرصه‌ها و ابعاد زندگی نیز وجود دارد که در قرآن کریم صراحتاً به آن‌ها اشاره شده است. مثلاً گذشت از مال «یُنْفِقُونَ أَمْوٰالَهُمْ»، گذشت از جان «فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ»، گذشت از فرزند «إِنِّی أَرَى فِی الْمَنَامِ أَنِّی أَذْبَحُکَ»، گذشت از همسر «رَبَّنَا إِنِّی أَسْکَنْتُ مِنْ ذُرِّیَّتِی بِوَادٍ غَیْرِ ذِی زَرْعٍ عِنْدَ بَیْتِکَ الْمُحَرَّمِ»، گذشت از عنوان، نظیر مادر حضرت موسی(ع) که سال‌ها کسوت مادری خود را نسبت به حضرت موسی(ع) در دربار فرعون مخفی کرد.

وی افزود:، اما آنجا که همه این گذشت‌های موجود در طول تاریخ، قرون و اعصار ما تقدم و ماتأخر را در خود جمع کرد کربلای امام حسین(ع) در عاشورای محرم سال ۶۱ هجری بود و کربلا به مظهر تجلی همه گذشت‌ها در تاریخ بشر تبدیل شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی با بیان آیاتی از قرآن که در وصف حضرت ابراهیم(ع) آمده است تصریح کرد: تجلی همه صفات بیان شده در این آیات در شخص حضرت ابوالفضل(ع) گرد هم آمده است، ایمان قوی، شجاعت، بصیرت، احترام، حمایت از ولایت و اطاعت محض از امامش تنها بخشی از ویژگی‌های این شخصت والامقام است.

وی تأکید کرد: به شبهات کربلا پاسخ دهید و به استناد عاشورای حسینی بدانید در میان همه تبلیغات و دعوت مردم به‌ سوی کمال، تبلیغ عملی بهترین نوع تبلیغ است و سرلوحه تبلیغ عملی ائمه اطهار(ع) هستند.

استاد قرائتی خاطرنشان کرد: امروز دنیا بیش از هر چیز نیازمند با اسلام‌شناس است. مراقب شبهات در تشویش افکار عمومی باشید تا نفرت در مردم ایجاد نشود و هر جا لازم شد پاسخ بدهید.

مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با نفرت‌پراکنی مثل قرآن سوزی و توهین به مقدسات قصد تخریب دین و ایجاد نفرت دارند درحالی‌که در قرآن کریم سه بار به عبارت «لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ» اشاره شده است، یعنی علی‌رغم همه تلاش‌ها و دست و پازدن‌ها بدانید که اسلام دنیا را فرا خواهد گرفت و این وعده الهی است.

انتهای پیام
captcha