مجمع عمومی اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی به حد نصاب نرسید + فیلم
کد خبر: 4160079
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
به منظور انتخابات هیئت مدیره

مجمع عمومی اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی به حد نصاب نرسید + فیلم

مجمع عمومی به منظور انتخابات دومین دوره هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت به حد نصاب نرسید و باید منتظر تشکیل مجدد این مجمع در روزهای آتی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مجمع عمومی و انتخابات دومین دوره هیئت مدیره اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، امروز، ۱۳ مرداد با دعوت از ۲۰۶ نفر از مدیران و نمایندگان موسسات قرآنی(برابر سهمیه هر استان به ازای تعداد موسسات) در سالن آمفی تئاتر دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

مجمع با تلاوت رحیم قربانی، نایب‌رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری آغاز شد و با نظارت دو نفر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک نفر ناظر از سازمان تبلیغات اسلامی پیش رفت. 

 


بیشتر بخوانید و ببینید؛


مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره فعلی اتحادیه کشوری به ارائه گزارشی از روند برپایی مجمع و لزوم ارائه تراز مالی و گزارش عملکرد هیئت مدیره و هیئت بازرسی در حوزه تشکیلات اتحادیه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در پایان دوره سه‌ساله دور نخست هیئت مدیره اتحادیه کشوری، برحسب اساسنامه باید مجمع و انتخابات برگزار شود، افزود: برحسب اساسنامه این مجمع از ۲۰۶ نفر به نمایندگی از مجموعه موسسات استان‌ها دعوت شد.  

طلایی با تاکید بر اینکه هیئت اجرایی، فرایند انتخابات را براساس آیین‌نامه و اساسنامه و به حسب شرایط انجام داد و افراد واجد شرایط انتخابات، تعیین و معرفی شدند، ادامه داد: اگر چه نقدهایی به زمان‌بندی تبلیغات کاندیداها هست.

وی درباره به حد نصاب نرسیدن مجمع امروز و چرایی آن افزود: تا ساعت ۹:۱۶ تعداد ورودی به مجمع، ۵۱ نفر هستند که برابر اساسنامه ۲۰۶ نفر سقف اعضا دعوت شده‌اند که باید برای به حد نصاب رسیدن، ۱۰۴ نفر حاضر باشند که تا الان این اتفاق نیفتاده است و من به عنوان عضوی از اعضا شرمنده هستم که در این شرایط، وقت و هزینه صرف شد، اما نمی‌توانیم ادامه مجمع را داشته باشیم. 

درحال تکمیل///مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره اتحادیه کشوری به حدنصاب نرسید+عکس و فیلم

طلایی تصریح کرد: ظرف مدت معین و برابر اساسنامه، هیئت مدیره اقداماتی را برای دور بعدی مجمع طی دو هفته آینده خواهند داشت و امیدوارم در مراحل بعدی شرایط متفاوت باشد.

سپس سیدعلی‌‌ سرابی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری طی سخنانی گفت: پس از این جریانات درخواست شد تا به صورت کدخدامنشی این مسائل و ابهامات در چند روز اخیر، مانند تایید و عدم تایید صلاحیت کاندیداها و... حل شود تا شاهد انتخابات باشکوه و در شأن موسسات باشیم، اما نباید از انجام مراحل قانونی دور شویم.

وی افزود: این حضور در قانون‌گرایی و قانون‌مندی اتحادیه اثرگذار است. این را بدانید هنگامی که یک تشکیلات، ملی می‌شود و ۳۲ اتحادیه ثبت شده، ذیل آن با بیش از دو هزار موسسه فعال هستند، قطعا حائز اهمیت می‌شود. بخش مردمی قریب به ۱۵ درصد از کرسی‌های قانونی را در نهادهای مختلف برعهده دارد به طوری که دارای چهار کرسی قانونی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی است و برخی از اعضا به صورت مستقیم و غیر مستقیم عضو این شورا هستند، پس حساسیت درباره این تشکیلات بالا است و در اینجا کدخدامنشی راهگشا نخواهد بود. 

سرابی با تاکید بر اینکه برخی از کاندیداها دارای موسسه قرآنی نیستند یا پروانه فعالیت موسسه آنها دچار مشکل است، بیان کرد: باید از لحاظ قانونی عمل شود، اگر قرار باشد، سلیقه‌ای عمل شود، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، باید مرّ قانون باشد.

وی تاکید کرد: در هیئت اجرایی اتحادیه کشوری، براساس بند بند اساسنامه و آیین‌نامه مجامع، عمل شد و آنجا که اختلاف نظر نیز بود از دستگاه نظارت بر اتحادیه که براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد است، استعلام شد و از خود اجتهاد نکردند. کاش همه عزیزان در این مجمع حضور داشتند. این اقدامات و برخی موضع‌گیری‌ها موجب شد تا اعضا به حد نصاب نرسد و مجمع نتیجه شیرینی را نداشته باشد.

این عضو اتحادیه کشوری پیشنهاد داد: در صورت موافقت اعضا، بیانیه و نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی امور موسسات و اتحادیه‌ها هستند (سازمان تبلیغات اسلامی به مانند طرفی که حق صدور مجوز فعالیت موسسه را دارد) و رئیس هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی ارشاد، نوشته و درخواست نظارت دقیق شود تا براساس آیین‌نامه برخورد با تخلفات، با تخلفات احتمالی برخورد شود‌. همچنین فرصتی ایجاد شود تا مدیران موسسات در این بیانیه صحبت کنند تا ابهامات نیز پاسخ داده شود. 

در ادامه رحیم قربانی، نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری نیز بر تشکیل گروه سنی با حضور مسن‌ترین عضو و جوان‌ترین عضو مجمع مبنی بر قرائت صورتجلسه ختم جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا تاکید و سپس بر شفاف‌سازی به روند تایید و عدم تایید صلاحیت برخی از کاندیداها و صحت دارا بودن مدرک تحصیلی و مجوز موسسه در زمان ثبت‌نام کاندیدایی تصریح کرد. 

در ادامه این جلسه پیلان‌نژاد، بازرس اتحادیه کشوری بر عدم رسمیت بیانیه‌ای غیر از صورتجلسه ختم مجمع و امضای اعضا، تاکید کرد و گفت: این موضوع خلاف اساسنامه و مقررات است و حق ایراد بیانیه نداریم.

صورت‌جلسه ختم مجمع عمومی

«برابر دعوتنامه ارسالی و جمیع اقدامات صورت گرفته برای مجمع عمومی اتحادیه، جمعه، ۱۳ مرداد از ساعت ۸ صبح در محل برگزاری، مجمع در سالن آمفی تئاتر دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، این مجمع تا ساعت ۱۰ صبح با حضور ۵۲ نفر همراه بود. سپس هیئت سنی تشکیل شد، لذا مجمع به حد نصاب نرسیده و با این صورتجلسه ختم مجمع اعلام می‌گردد، همچنین اقدامات بعدی برابر اساسنامه اتحادیه کشوری، جهت برگزاری نوبت دوم مجمع در زمان مقرر توسط هیئت مدیره اتحادیه کشوری انجام می‌شود. 

امضای هیئت سنی، هیئت بازرسی و اعضای هیئت اجرایی و اعضای مجمع»

از جمله موارد مطرح شده طی این جلسه: 

  • عدم حضور اعضا در این جلسه، با توجه به صرف هزینه و وقت، توجیه شرعی ندارد.
  • مکان برگزاری مجمع دوم برای ایجاد انگیزه بیشتر در مشهد مقدس باشد.
  • بازبینی و تجدید نظر در کاندیداهای رد صلاحیت شده
  • تمامی امور براساس مرّ قانون

درحال تکمیل///مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره اتحادیه کشوری به حدنصاب نرسید+عکس و فیلم

یادآور می‌شود، برابر اساسنامه، این مجمع باید دوهفته بعد با رعایت قانون حد نصاب (یک سوم اعضا) برگزار شود و اگر در دومین بار نیز به حد نصاب نرسد در سومین جلسه با هر تعدادی، رسمی می‌شود.

ارسالی////مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره اتحادیه کشوری به حدنصاب نرسید+عکس و فیلم

همچنین این مجمع با حضور میثم معافی، ناظر سازمان تبلیغات اسلامی و سعید کریمی و محمدعلی عباسی‌، ناظران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود.

انتهای پیام
captcha