جنایت شاهچراغ نشانه‌ برنامه جدید دشمن برای ناامن‌سازی کشور است + صوت
کد خبر: 4162478
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۳
محمدکاظم انبارلویی:

جنایت شاهچراغ نشانه‌ برنامه جدید دشمن برای ناامن‌سازی کشور است + صوت

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی جنایت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را نماد و نشانه‌ای از شروع یک سری تحرکات جدید تروریستی به ویژه در سال منتهی به انتخابات دانست و گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت انتخابات سال جاری باید شاهد انواع عملیات‌های روانی، تبلیغاتی و تروریستی از سوی دشمن برای برهم زدن تمرکز مسئولان در توجه به مسائل اصلی و ایجاد ناامیدی در میان مردم باشیم.        

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره جنایت تروریستی اخیر در حرم مظهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: ترور همواره در دستور کار سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی دشمن به منزله چاشنی ناامن‌سازی کشور بوده و این اقدام نیز از این جهت قابل ارزیابی و تحلیل است. به ویژه با توجه به شکست دشمن در جریان اغتشاشات پاییز آنها در پی فرصتی هستند که هر از چندی به خیال خود ضربه‌ای به امنیت کشور وارد کنند.   

وی افزود: اینکه داعش به آن نتیجه رسیده دوباره در همان مکانی که سال گذشته جنایت و شرارت کرده، اقدامی در جهت ناامنی و همصدایی با حامیان زن، زندگی، آزادی» انجام دهد، نشان می‌دهد آنها امسال هم در نظر دارند به این ناامن‌سازی دامن بزنند و جنایت تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ (ع) نمادی از شروع یک تحرک تروریستی جدید است. البته خوشبختانه نیروهای امنیتی ما با هوشیاری توانستند عوامل و عناصر اصلی این فاجعه را دستگیر کنند.

ضرورت ارتقای سطح هوشیاری دستگاه‌های امنیتی

انبارلویی با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح هوشیاری نهادها و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور گفت: دشمن بیدار است و همچنان برنامه و عزم جدی برای خرابکاری، تخریب و آسیب زدن به امنیت کشور را در نظر دارد و به هیچ وجه نمی‌خواند کشور روزهای آرامی را طی کند و به نظر می‌رسد در سال منتهی به انتخابات باید شاهد انواع عملیات‌های روانی، تبلیغاتی و تروریستی از سوی دشمن برای برهم زدن تمرکز مسئولان در توجه به مسائل اصلی و ایجاد ناامیدی در میان مردم باشیم.        

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در مقابل هم توانایی‌های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران به حدی است که نمی‌گذارد این جریان‌های تروریستی روز آرامی داشته باشند و بسیاری از توطئه‌های دشمنان قبل از عملی شدن توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در نطفه خفه شده است که نمونه بارز آن برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در سراسر کشور در امنیت کامل بود در حالی که دشمنان طراحی و برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای خرابکاری در این برنامه‌ها داشتند.

هدف ترورها؛ ناامن‌سازی و دلسرد کردن مردم

انبارلویی درباره برنامه دشمن با این ترورها در دلسرد کردن مردم و به ویژه در بی‌رونق کردن فضای انتخابات با گسترش ناامنی در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب در راستای برگزاری یک انتخابات پرشور و مشارکتی بر پیگیری چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات توسط مسئولان تأکید کردند و لازمه اصلی تحقق این راهبردهای انتخاباتی آن است که یک فضای امن و آرام در کشور حاکم باشد تا در این بستر مشارکت حداکثری مردم با آرامش رقم خورده و مردم به گزینه‌های مد نظر خود رأی دهند. 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه یادآور شد: در مقابل یکی از برنامه‌های دشمن برهم زدن آرامش در کشور است و این نوع عملیات‌های تروریستی در جهت ناامن‌سازی در داخل کشور با هدف یأس‌آفرینی در مردم است اما چون این جریان‌ها از توانایی لازم برخوردار نیستند در رسیدن به این اهداف ناکام خواهند ماند و مردم ما بی‌توجه به این توطئه‌ها در انتخابات عمل خواهند کرد.

همزمانی جنایت تروریستی با موفقیت‌ها در عرصه بین‌المللی 

انبارلویی درباره همزمانی اغلب این نوع جنایت‌های تروریستی با یک سری موفقیت‌ها و اتفاقات خوب برای کشور در حوزه سیاست خارجی و عرصه بین‌المللی گفت: جمهوری اسلامی و به ویژه دولت سیزدهم استعداد و توانمندی خود را در برقراری روابط و تعامل سازنده با کشورهای جهان نشان داده است و اکنون ایران تنها چشم‌انتظار برقراری رابطه با یک سری کشورهای غربی نیست و برقراری رابطه سازنده را با کشورهای مختلف در پنج قاره جهان دنبال می‌کند و از طرف دیگر روابط با همسایگان و کشورهای منطقه برخلاف قبل بسیار حسنه و تقویت شده است. 

وی تصریح کرد: این تحولات در حوزه سیاست خارجی کشور نشان می‌دهد که دولت‌های مختلف جهان به این نتیجه رسیده‌اند که دولت جمهوری اسلامی ایران یک دولت مستقر، مستقل، مقتدر و باثبات است که توانسته بیش از چهار دهه در مقابل انواع و اقسام توطئه‌های آمریکا بایستد.

کد

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: این نوع اقدامات تروریستی در این وضعیت مثبت کشور در حوزه روابط بین المللی در پی ارسال این پیام به کشورهای جهان است که ایران کشوری ناامن و بی‌ثبات است اما برخورد به‌موقع نیروهای امنیتی با عاملان و مسببان این‌گونه حوادث این هدف دشمنان را خنثی کرده و اعلام می‌کند دولت و حاکمیت ایران کاملا مسلط بر اوضاع است و یک دولت مقتدر، مستقل و رو به پیشرفت بر کشور حاکم است که مستقل از هر قدرتی و با تکیه بر توان خود با هر کشوری که صلاح بداند رابطه برقرارمی‌کند و بر گستره روابط خارجی خود می‌افزاید.

وی در پایان اظهار کرد: در حقیقت بخشی از اهداف این جنایات و ترورهای کور برای کمرنگ کردن موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی و ایجاد اختلال در روابط خارجی کشور به ویژه با همسایگان با القای ناامنی در کشور است.                         

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha