سی‌امین اجلاس سراسری نماز در استان زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 4163149
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

سی‌امین اجلاس سراسری نماز در استان زنجان برگزار می‌شود

سی‌امین اجلاس سراسری نماز با موضوع «نماز نسل نو، با تمرکز بر نقش مدرسه و مسجد و دانشگاه» به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود.

سی‌امین اجلاس سراسری نماز در استان زنجان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، مدیر روابط عمومی ستاد از برگزاری سی‌امین اجلاس سراسری نماز با موضوع «نماز نسل نو، با تمرکز بر نقش مدرسه و مسجد و دانشگاه» در استان زنجان خبر داد.

حامد صالحی گفت: درخواست آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و محسن افشارچی استاندار زنجان، به حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور مبنی بر آمادگی برگزاری سی امین اجلاس سراسری نماز، در جلسه هیئت امنا مورد بررسی قرار گرفت.

صالحی گفت: موافقت هیئت امنای ستاد اقامه نماز با برگزاری سی امین اجلاس سراسری نماز از طریق مکاتبه توسط قائم مقام ستاد اقامه نماز به استان زنجان اعلام شده است.

وی افزود: در این مکاتبه با اشاره به فراهم آوردن مقدمات و امکانات و تسهیلات لازم برای تحقق این رویداد مهم فرهنگی و دینی بر تشکیل شورای سیاستگذاری سی امین اجلاس با عضویت جمعی از مسؤلان فرهنگی و صاحب‌نظران کشوری و امام جمعه و نماینده ولی فقیه و استاندار زنجان تاکید شده است.

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز یادآور شد: تهیه و تصویب سازوکار علمی و محتوایی اجلاس، انتخاب زمان مطلوب بر اساس آمادگی استان در نیمه دوم آذرماه سال جاری از دیگر مفاد این نامه است.

حامد صالحی اظهار کرد: طبق سنوات گذشته، فراخوان علمی و پژوهشی اجلاس سی‌ام از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد اقامه نماز به نشانی namaz.ir منتشر خواهد شد.

وی موضوع اجلاس را نماز نسل نو، با تمرکز بر نقش مدرسه و مسجد و دانشگاه عنوان کرد و گفت: رئیس ستاد برگزاری سی امین اجلاس سراسری نماز، استاندار زنجان است که با مساعدت و همراهی و رهنمودهای امام جمعه و بهره‌گیری از تمکن و ظرفیت‌های اجرایی و فرهنگی و رسانه‌ای استان، مدیریت اجرایی اجلاس را عهده‌دار است و حکم وی توسط رئیس ستاد اقامه نماز کشور صادر می‌شود و استاندار و رئیس ستاد برگزاری سی امین اجلاس، کارگروهی متشکل از مدیران ارشد استان را برای همکاری در برگزاری اجلاس تعیین خواهند کرد.

صالحی افزود: دبیرخانه دائمی اجلاس سراسری نماز که در ستاد مرکزی اقامه نماز استقرار دارد همکاری لازم را در تمشیت و سازماندهی امور اجرایی و علمی اجلاس به عمل می‌آورد. اهم برنامه‌ها و امور اجرایی و تمهیدات لازم در برگزاری اجلاس در اولین جلسه ستاد برگزاری با حضور استاندار و امام‌جمعه بررسی و تنظیم می‌شود. امید است برگزاری سی‌امین اجلاس نقطه عطفی در امور فرهنگی دارالمومنین زنجان قلمداد شود و دستاوردهای ارزنده‌ای در سطح ملی به ارمغان آورد.

انتهای پیام
captcha